اسید سیتریک در دماوند ( فروش, تولید و ساخت )

Citric acid-1
Citric acid-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



شهرت آن بیش از هر چیز در این است. که فریدون از شخصیت‌های اساطیری ایران، ضحاک را در آنجا، در غاری به بند کشیده‌ و ضحاک آنجا زندانی‌ است. تا آخرالزمان که بند بگسلد و کشتن خلق آغاز کند و سرانجام به دست گرشاسپ کشته شود. هنوز هم بعضی از ساکنین نزدیک این کوه باور دارند که ضحاک در دماوند زندانی است. و اعتقاد دارند که بعضی صداهایی که از کوه شنیده می‌شود، ناله‌های او است.. بنا به روایتی نبرد لشکر فریدون به سپاهسالاری کاوه با ضحاک در حوالی دماوند بوده است..

روز ملی دماوند هم‌زمان با تیرگان در مازندران با نام تیرماه سیزده شو در شب سیزدهم آبان‌ماه برگزار می‌شود. انجمن کوهنوردان ایران هر ساله این جشن را در روز سیزدهم تیر در دامنه‌های قله دماوند در شهر رینه لاریجان شهرستان آمل برگزار می‌کنند. این جشن به ثبت ملی نیز رسیده است..

دماوند یک کوه آتشفشانی مطبق و نیمه‌فعال است. که در دوران چهارم زمین‌شناسی موسوم به دوران هولوسین تشکیل شده و عمر آن با است.فاده از روش کربن حداقل ۸,۵ سال تخمین زده شده‌ است.. وجود چندین چشمه گوگردی و چشمه‌های آب گرم از شواهد نیمه فعال بودن این آتشفشان است.. بیشترین و عمده‌ترین فعالیت آتشفشانی این کوه که باعث شکل‌گیری آن شده، در حدود , سال قبل روی داده است.. قطر دهانه این آتشفشان در حدود متر است. که دریاچه‌ای از یخ آن را پوشانده است..


تخمیر مایع یا غوطه وری: فرآیند تخمیر غوطه وری، یک روش معمول برای تولید اسید سیتریک است.. چندین مزیت مانند بازده بالاتر و بهره وری و پایین آمدن هزینه های کارگر دلیل اصلی این امر است.. از دو نوع تخمیر کننده، تخمیرهای همزن معمولی و تخمیر برج است.فاده می شود، اما نوع دوم (تخمیر برج) به دلیل مزایایی که از نظر قیمت، اندازه و عملکرد دارد، ترجیح داده می شود. تخمیر کننده هایی که از فولاد درجه بالا ساخته شده اند و نیاز به تهیه سیستم هوادهی دارند، می تواند سطح اکسیژن محلول بالا را حفظ کنند. تخمیر کننده های تولید اسید سیتریک، لازم نیست که به عنوان مخازن تحت فشار ساخته شوند، زیرا عقیم سازی به راحتی با بخار دادن و بدون اعمال فشار انجام می شود. خنک سازی می تواند توسط یک فیلم آب خارجی در کل دیواره خارجی تخمیر انجام شود.

کارخانجات تولید کننده تمیز کننده های خانگی ( شیشه پاک کن &#; تمیز کننده سطوح &#; لوله بازکن و &#; ) در ترکیبات ساخت از سیتریک به به جهت پاک کردن لکه های آب سخت روی سطوح شیشه ای است.فاده می کنند. همچنین این اسید قادر به از بین بردن لکه های قهوه، چای، تغییر رنگ زرد و قهوه ای و لکه های آب می باشد.

اسید سیتریک به عنوان اسید آلی ضعیفی شناخته شده است. که به طور طبیعی در میوه های از نوع مرکبات وجود دارد . به دلیل خاصیت هایی که این اسید دارد در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی برای آن تعریف شده است.. بیشترین کاربرد را در صنایع غذایی به خود اختصاص داده است. که به منظور ایجاد طعم ترش در محصولاتی مانند مربا و نوشیدنی و ... و نیز به عنوان نگهدارنده جهت جلوگیری از رشد قارچ ها و افزایش ماندگاری آنها است.فاده می شود.



( فروش, تولید و ساخت ) های دیگر در دماوند