سولفات منگنز در دماوند ( فروش, تولید و ساخت )

Manganese sulfate-1
Manganese sulfate-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



در اشعار و منظومه‌های شاعران دیگر از جمله قصیده‌ای از ناصرخسرو، منظومه ویس و رامین از فخرالدین اسعد گرگانی و قصیده‌ای از خاقانی تلمیح این اسطوره دیده می‌شود. قصیده دماوندیه دوم که در سال توسط ملک‌الشعرای بهار سروده شد، از شعرهای معروفی است. که درباره دماوند سروده شده، چنین است.:

آشوریان کوه دماوند را کان سنگ لاجورد می‌انگاشتند. در زمان تاخت و تاز آشوری‌ها به فلات ایران این کوه بخشی از حدود مادها شمرده می‌شد و در متن‌های آشوری هم بدان اشاره‌ شده‌ است.. دیاکونوف، سنت گذاردن پیکر مردگان در کوه‌ها را آیین مغانی می‌انگارد که در دامنه دماوند می‌زیستند و آیین خود را به دیگر جاهای ایران پراکندند. در دامنه دماوند تعداد زیادی گور پیش از تاریخ وجود دارد. در سده هشتم میلادی در پای کوه دماوند دژی بوده است. که موبدی زرتشتی به نام مس‌مغان و پیروانش در آن می‌زیستند و این دژ به فرمان المهدی خلیفه عباسی ویران‌ شده و مس‌مغان نیز کشته شد. در دوران سلطنت پهلوی و در دوره‌های مختلفی از تاریخ ایران از نقش کوه دماوند و خورشید در حال تابش از پشت آن به‌عنوان نماد ایران زمین بهره می‌بردند.

«دماوند و نهاوند شباهت زیادی به یکدیگر دارند: هر دو از دو کلمه ترکیب یافته و در کلمه وند در آخر شریک و یکسان می‌باشند، به‌علاوه در نام‌گذاری این دو آبادی دوری و نزدیکی را نسبت به جایی یا شهری میزان گرفته‌اند و آنچه که نزدیک بوده نهاوند و آن دیگری را دماوند گفته‌اند و نها یعنی پیش و روبرو و دما یعنی پشت و دنبال؛ بنابراین نهاوند یعنی شهر و آبادی یا قلعه ایستاده در پیش رو و دماوند یعنی شهر و آبادی یا قلعه ایستاده در دنبال و پشت»


ذکر این نکته ضروری است. که زیاد بودن آهک خاک و کاهش اسیدیته موجب کاهش جذب عنصر منگنز از خاک می شود. اما با این وجود در است.فاده از کود سولفات منگنز هم باید حد و اندازه را رعایت کرد، زیرا در غیر اینصورت موجب آسیب رساندن به گیاهان می شود.

سولفات منگنز با نام لاتین Manganese Sulfateاز جمله محصولات کاربردی در صنعت محسوب می شود که در ساختار خود یک عدد عنصر منگنز با نماد شیمیایی Mn، یک عدد عنصر گوگرد با نماد شیمیایی S و چهار عدد عنصر اکسیژن با نماد شیمیایی Oدارد و فرمول شیمیایی آن به صورت MnSO می باشد و با نام منگنز سولفات نیز شناخته شده است.. 

سولفات منیزیم در طول تاریخ به عنوان درمانی برای مسمومیت با سرب قبل از توسعه کلات درمانی مورد است.فاده قرار می گرفت، زیرا امید بود هر سرب خورده شده توسط سولفات منیزیم رسوب کرده و متعاقباً از دستگاه گوارش پاکسازی شود. این برنامه به ویژه در اوایل تا اواسط قرن بیستم مورد است.فاده گسترده دامپزشکان قرار گرفت. نمک اپسوم قبلاً در بسیاری از مزارع برای مصارف کشاورزی در دسترس بود و اغلب در معالجه حیوانات مزرعه ای که سهوا سرب را بلعیده اند تجویز می شود.



( فروش, تولید و ساخت ) های دیگر در دماوند