هیدروکسید پتاس در دماوند ( فروش, تولید و ساخت )

Potassium hydroxide-1
Potassium hydroxide-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



شهرت آن بیش از هر چیز در این است. که فریدون از شخصیت‌های اساطیری ایران، ضحاک را در آنجا، در غاری به بند کشیده‌ و ضحاک آنجا زندانی‌ است. تا آخرالزمان که بند بگسلد و کشتن خلق آغاز کند و سرانجام به دست گرشاسپ کشته شود. هنوز هم بعضی از ساکنین نزدیک این کوه باور دارند که ضحاک در دماوند زندانی است. و اعتقاد دارند که بعضی صداهایی که از کوه شنیده می‌شود، ناله‌های او است.. بنا به روایتی نبرد لشکر فریدون به سپاهسالاری کاوه با ضحاک در حوالی دماوند بوده است..

پوشش گیاهی این منطقه غنی است.؛ به‌گونه‌ای که از بسیاری گیاهان دارویی‌ این منطقه در کتاب‌های معتبر گیاه شناسی یاد شده است.. در ارتفاعات مختلف کوه دماوند، گیاهان فراوان و گوناگونی می‌روید که برخی از آن‌ها فقط در یک ارتفاع خاصی دیده می‌شود. گیاهان این منطقه که به اسم دماوند نام‌گذاری شده‌اند، عبارت‌اند از: کلاه میرحسن دماوندی، کزل دماوندی، بومادران دماوندی، پیرگیاه دماوندی، ریش قوش دماوندی، فراموشم مکن دماوندی، زنگوله‌ای دماوندی، کتانی دماوندی و ماشک دماوندی.

جانوران گیاه‌خوار مانند کل، میش، آهو، گراز، خرگوش هم در دماوند یافت می‌شود. به‌جز حیوانات گراز و خرگوش که در دشت‌های کوهپایه‌ای کوه دماوند زندگی می‌کنند، دیگر جانوران فصل‌های گرم را در ارتفاعات سپری کرده و با سرد شدن هوا به مرور ارتفاع کم می‌کنند. این جانوران تا ۵ متری هم بالا می‌روند.


در طول فرایندهای پالایش نفت و فرآورده های گاز طبیعی، این ماده در از بین بردن اسیدهای آلی و ترکیبات گوگرد نقش به سزایی دارد به عنوان مثال دی اکسید کربن (CO)، تری اکسید گوگرد (SO) و نیتروژن تری اکسید (NO) موجود در جریان گاز با کمک KOH جذب می شوند.

پتاسیم هیدروکسید یا Potassium Hydroxide یک نمک معدنی از پتاسیم می باشد که در صنعت با نام های دیگری مانند پتاس، پتاس سوز آور، کاستیک پتاس و پتاسیم پرک نیز شناخته می شود. در ساختار شیمیایی این باز، یک عدد پتاسیم با نماد شیمیایی K ، یک عدد اکسیژن با نماد شیمیایی O و یک عدد هیدروژن با نماد شیمیایی H وجود دارد و فرمول مولکول آن به صورت KOHاست.از پیوند های یونی بین پتاسیم مثبت و هیدروکسید منفی، این ترکیب حاصل می شود.

در ادامه واکنش با فیلتر کردن کلسیم کربنات رسوب شده و نهایتا جوشاندن محلول باقیمانده، پتاس کلسینه شده یا سوزاننده تولید می شود. این روش سنتز پتاس سوزآور تا اواخر قرن نوزدهم میلادی غالب بوده است.. پس از آن، روش الکترولیز به عنوان روش صنعتی و نوین تولید هیدروکسید پتاسیم جایگزین شده است.. این روش مشابه ساخت سدیم هیدروکسید و در واقع فرآیند کلرآلکانی می باشد:



( فروش, تولید و ساخت ) های دیگر در دماوند