نخ و الیاف در رباط کریم ( فروش )

Yarn and fibers-1
Yarn and fibers-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



در سال ربات کریم نیز از شهریار منفک و مستقل گردید. محله‌های رباط کریم در دو بخش مرکزی و بخش گلستان قرار دارند. محله‌های چهار دهستان، اسماعیل آباد و میمنت در بخش گلستان و محله‌های دهستان امامزاده ابوطالب و منجیل آباد در بخش مرکزی قرار دارند. اسن شهرستان مجموعاً دارای پارچه آبادی است. که روستای آن خالی از سکنه و روستای دیگر دارای سکنه هستند. جمعیت روستاهای رباط کریم بالغ بر نفر و تعداد خانوار روستایی آن به خانوار می‌رسد. شهرهای تابعه شهرستان رباط کریم به غیر از رباط کریم که مرکز شهرستان است. شامل نسیم شهر و گلستان است..

لازم به ذکر است. که این انبارها در دوران‌های زندیه و قاجاریه در ایران بیشتر ساخته شد و در رباط کریم برای تامین یخ این منطقه و کاروانیان سه انبار یخی در فواصل مختلف وجود داشت که در اصطلاح محلی به یخچال معروف بودند. از این انبارها تا حدود سال پیش نیز است.فاده می‌شده است. که با جایگزین شدن یخچال‌های برقی این انبارها عملاً است.فاده خود را از دست دادند.

بعد از این که آقا محمد خان قاجار تهران را به پایتختی انتخاب و به عمران و آبادی آن همت گماشت و تهران مرکز دوائر دولتی و حکومتی شد لاجرم از نقاط مختلف مملکت مراجعات مردم برای رفع نیازها و مشکلات اداری و غیره که قبل از آن به اصفهان و قزوین بود بیشتر به تهران متوجه شد و بنابراین، مردمِ مناطق جنوبی مملکت از جمله


ابریشم در حدود سال پیش وارد ایران شد. در حالی که سال قبل از آن در چین رواج داشته است.. ابریشم نیز از گروه الیاف حیوانی می‌باشد و ساختار پروتئینی دارد. ابریشم دارای درصد پروتئینی به نام فیبروئین و درصد صمغ سریسین است. و بقیه مواد آن چربی و واکس و مواد معدنی می باشد. الیاف ابریشم توسط کرم ابریشم تولید می شود. کرم ابریشم پس از آنکه بالغ شد به یك پروانه تبدیل می‌شود و پیله‌ای را که دور خود تنیده بود را پاره می‌کند و به صورت پروانه از آن خارج می‌شود. غذای کرم ابریشم برگ درخت توت است.. طول الیاف ابریشم از متر تا متغیر است.. الیاف ابریشم تنها لیف طبیعی است. که یکسره یا فیلامنت می‌باشد. برای تهیه نخ از پیله‌های سالم آنها را در یك ظرف آب جوش و کمی صابون قرار می‌دهند و سپس سر لیف هر پیله به صورت یك نخ فیلامنتی ابریشم تبدیل می‌شود. ابریشم سطح صافی دارد و در مقابل حرارت و نور خورشید مقاومت بالایی ندارد. الیاف ابریشم به خاطر درخشندگی زیاد، در محصولات تزئینی و پارچه های گران قیمت و بافت فرش‌های نفیس است.فاده می‌شود.

شرکت تعاونی توليدی نخ سيرنگ، تولید انواع نخ و الیاف  را در کارخانه ای با ظرفیت بالا شروع کرده و به یکی از قطب های مطرح در منطقه در خصوص تولید نخ و الیاف مصنوعی گردیده است.. این تولید کننده نخ و الیاف نساجی همواره در خصوص ارائه بهترین کیفیت ، از امکانات به روز شده بهره برده و توانسته است. در کارخانه تولید نخ خود، پیشرفت و ارتقاء محصولات را در برنامه تولید قرار دهد. تولید الیاف 

  نژاد مهمترین عامل پرورش پشم است.. زیرا پشم هر نوع گوسفند کیفیت جداگانه‌ای دارد. بهترین پشم از گوسفندان نژاد مرینوس به دست می‌آید. همچنین آب و هوای گرم برای پرورش الیاف ظریف مناسب‌تر است.، علاوه بر آن زمینی که گوسفندان در آن پرورش می‌یابند و نوع تغذیه و علوفه مصرفی روی کیفیت پشم اثر دارد. پس از چیدن الیاف پشم، آن را به صورت یکپارچه روی یك میز قرار می‌دهند، قسمت هاي مختلف پشم بدن گوسفند را جداسازي می‌کنند و در ظروف جداگانه اي قرار می‌دهند. این کار را درجه بندی می‌گویند. الیاف ظریف پشم را برای بافت پارچه های گران قیمت فاستوني و الیاف ضخیم برای بافت فرش‌های دست بافت پشمی و الیاف خیلی ضخیم را برای تولید نمد است.فاده می کنند.



( فروش ) های دیگر در رباط کریم