مشاوره و اجرا نورد فلزات در بازار لاله زار

Metal rolling-1
Metal rolling-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



عبور فلز در حالت گداخته از میان دو غلتک برای رسیدن به ضخامت دلخواه، از موارد کاربرد دستگاه نورد است.. در دمای بالا، انعطاف قطعه بالاتر و شکل‌پذیری آسان‌تر است.؛ بنابراین دستگاه نورد نیروی کمتری برای شکل‌دهی نیاز دارد. این روش، اولین فرآیند کار گرمی است. که بر روی بسیاری مقاطع فولادی انجام می‌شود. گسترده‌ترین کاربرد دستگاه نورد به روش گرم، شکل‌دهی و تولید قطعات با ضخامت کم است..کنترل و تنظیم دما در این روش بسیار مهم است.. دمای فلز باید به‌طور یکنواخت و در تمام نقاط قطعه، از دمای تبلور مجدد فلز حدود ۵ تا درجه سانتی‌گراد بیشتر باشد. غلتک‌های دو جهته نورد گرم، قطری در محدوده تا سانتی‌متر دارند.در این روش، فلزی بزرگ و مستطیل شکل به نام شمش، قطعه ورودی در دستگاه نورد است.. شمش پس از گرم شدن، برای پیش پردازش ارسال شده و به شکل یک رول صاف درمی‌آید. پس از این مرحله در آن دما نگه داشته‌شده و سپس از میان غلتک‌های دستگاه نورد عبور می‌کند. پس از اتمام نورد، قطعه سرد شده و حین این فرآیند کمی انقباض می‌یابد. در نورد گرم، کار سرد و تبلور مجدد با فاصله زمانی اندکی انجام می‌شوند و تقریبا همزمان هستند.خنک شدن محصول پس از فرآیند، اجازه کنترل دقیق شکل نهایی را نمی‌دهد. به همین دلیل فولادهای نورد گرم، برای انجام کارهایی که به مقاطع با ابعاد بسیار دقیق نیاز دارند مناسب نیستند. معمول‌ترین کاربرد دستگاه نورد گرم، تولید مقاطع فولادی است.. در ویدئو نورد تیرآهن، نحوه اعمال نورد گرم توضیح داده شده است..

خنک شدن محصول پس از فرآیند، اجازه کنترل دقیق شکل نهایی را نمی‌دهد. به همین دلیل فولادهای نورد گرم، برای انجام کارهایی که به مقاطع با ابعاد بسیار دقیق نیاز دارند مناسب نیستند. معمول‌ترین کاربرد دستگاه نورد گرم، تولید مقاطع فولادی است.. در ویدئو

در این روش، شمش فلزی به صورت خمیری یا گداخته از بین دو غلتک عبور می‌کند تا تبدیل به ورق شود. با توجه به این که وقتی دمای فلز بالا باشد، راحت‌تر می‌توان به آن شکل و ضخامت آن را کاهش داد، در روش نورد گرم، دستگاه نیاز به تولید انرژی کمتری دارد. از طرفی دیگر، با توجه به نرم بودن ماده‌ی اولیه، است.فاده از این روش در تولید ورق‌هایی که باید ضخامت خیلی نازکی داشته باشند، رواج دارد.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر