مشاوره و اجرا نورد فلزات در دیزین

Metal rolling-1
Metal rolling-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


پیست مبتدی، بالای رستوران چشمه و در شمال شرق مجموعه قرار گرفته است.. آموزش اسکی و تمرین افراد مبتدی،‌ در این پیست صورت می‌گیرد. در این پیست می‌توانید به تله‌اسکی مبتدی دیزین نیز دسترسی داشته باشید. طول این تله‌اسکی، ۵ متر و ارتفاع آن، متر است..

برای بازگشایی پیست اسکی دیزین در فصل زمستان نیاز است. مقدار مشخصی برف در منطقه وجود داشته باشد؛ پس لازم است. مسافران پیش از مراجعه، از شرایط بازگشایی پیست اطلاع پیدا کنند. با توجه به اطلاع‌رسانی روابط عمومی پیست اسکی بین‌المللی دیزین، این مجموعه از روز پنجشنبه دی ماه به‌صورت آزمایشی و با ظرفیت محدود، پذیرای ورزشکاران و گردشگران است.. تا بازگشایی کامل مجموعه امکان تهیه بلیط تنها با مراجعه حضوری فراهم است..

این مسیر از تهران و بدون ترافیک ساعت و نیم طی می‌شود. یک مسیر دیگر از تهران به دیزین، مسیر فشم در لشکرک است.. از اتوبان بابایی وارد جاده لشکرک شده و دوراهی قوشک را به سمت فشم بروید تا به دیزین برسید. محور شمشک به دیزین در اینجا قرار دارد و در فصل زمستان به علت سردی و برودت هوا بسته است.. همان طور که گفته شد مهم‌ترین مشخصه دیزین پیست اسکی آن می‌باشد که با وجود قدمت ‌ساله هنوز هم فدراسیون جهانی آن را تائید می‌کند. در تهران پیست‌های اسکی دیگری نیز وجود دارد اما هیچ یک به پای دیزین نمی‌رسند.


عبور فلز در حالت گداخته از میان دو غلتک برای رسیدن به ضخامت دلخواه، از موارد کاربرد دستگاه نورد است.. در دمای بالا، انعطاف قطعه بالاتر و شکل‌پذیری آسان‌تر است.؛ بنابراین دستگاه نورد نیروی کمتری برای شکل‌دهی نیاز دارد. این روش، اولین فرآیند کار گرمی است. که بر روی بسیاری مقاطع فولادی انجام می‌شود. گسترده‌ترین کاربرد دستگاه نورد به روش گرم، شکل‌دهی و تولید قطعات با ضخامت کم است..

چیدمان‌های مختلفی برای غلتک‌های نورد وجود دارد. دستگاه نورد ساده شامل دو غلتک رو در روی هم است. که به آن دستگاه نورد دو طبقه (two-high) گفته می‌شود. قطر غلتک‌های این نوع نورد بین ٫ تا ٫ متر است.. غلتک‌های دو طبقه می‌توانند قابلیت چرخش معکوس نیز داشته باشند که در این حالت قطعه عبور داده شده، دوباره برگردانده شده و از نورد عبور داده می‌شود. مشکل غلتک‌های نوع معکوس شونده

نورد لوله ای، برای تولید لوله های بدون درز از شمش گرد کاربرد دارد. در این روش وسط شمش ها را برای توخالی شدن و اکسترود شدن پوسته و کشیده شدن آن، خالی می کنند. این فرایند شامل سه مرحله؛ ساختن یک پوسته لوله توخالی، سوراخ کردن، اکستروژن یا طویل کردن پوسته لوله توخالی با کاهش قطر و ضخامت دیواره آن و ساخت لوله نهایی در فرایند نورد سرد یا گرم است..



( مشاوره و اجرا ) های دیگر