بعد از ورود آریایی ها مهم ترین قوم در بین آن ها ماده ها و پارس ها بودند که بعد از تلفیقی که بین آن ها صورت گرفت ماده با بومیانی که قبل از آن در این سرزمین زندگی می کردند این منطقه را بخش بندی کردند در این تقسیم بندی ماده ها به رماد رازی یا راگا ، راگس که در جنوب تهران بود قرار گرفت.
شهر ری را میتوان تنها منطقه باستانی است.ان تهران دانست که درواقع به قطب توریستی-مذهبی این است.ان بدل شده است.. آثار تاریخی این شهر قدمت باستانی زیادی دارد و از مهمترين آنها میتوان به آتشکده بهرام، چشمه علی، باروی ری، دژ رشکان و است.ودان گبرها اشاره کرد.
این منطقه قطب توسعه توریسم مذهبی است.ان تهران به شمار می رود. از ويژگی های دیگر منطقه می توان به همجواری با کوه بیبی شهربانو و حريم جنوبی شهر تهران، دسترسی مناسب با توجه به عبور کمربندی تهران (آزادگان) از شمال منطقه و نيز وجود ايستگاه های فعال مترو و امکان ارتباط سريع با تهران اشاره کرد.
شماره های این قفسه ها به طراحی خط بستگی دارد که معمولا این خط از تا قفسه ی نورد همراه با سیستم خنک کننده نهایی و دستگاه کلاف پیچ تشکیل شده است.. به دلیل نورد شدن ورق های قفسه ها به صورت همزمان هماهنگی بین غلتک ها بسیار مهم است. که به وسیله یک سیستم الکترونیکی این هماهنگی تنظیم میشود.
به کارگیری نورد از دیرباز تا اکنون مورد توجه فعالان صنایع مربوط با فلزات بوده است.. تا جایی که تاریخچه این فرآیند به قرن میلادی باز میگردد. اگرچه که قبل از آن نیز از غلتک برای صاف کردن و فشردن مواد است.فاده میشد، با این حال ایده و آغاز است.فاده از غلتک با هدف ایجاد کاهش در سطح مقطع فلز در این دوره مطرح گردید.
غلتک های دو جهته نورد گرم، قطری در محدوده تا سانتی متر دارند. خنک شدن محصول پس از فرآیند، اجازه کنترل دقیق شکل نهایی را نمی دهد. به همین دلیل فولادهای نورد گرم، برای انجام کارهایی که به مقاطع با ابعاد بسیار دقیق نیاز دارند مناسب نیستند.
در فرآیند نورد، فلز از بین دو غلتک که در جهت مخالف می چرخند، عبور می کند. فاصله بین این غلتک ها تا حدودی کمتر از ضخامت فلز ورودی است.. از آن جا که غلتک ها سرعت سطحی بیشتری از سرعت فلز ورودی دارند، اصطکاک بین غلتک و فلز باعث به جلو راندن فلز، افزایش طول و کاهش ضخامت آن می شود. میزان کاهش ضخامت، به اندازه اصطکاک میان غلتک و سطح فلز بستگی دارد.
تا اوایل قرن به علت تامین نیروی مورد نیاز نورد توسط آب، به کارگیری غلتکهایی با ابعاد کوچک، رایج و معمول بود اما با گذشت زمان و اختراع ماشین بخار و در نتیجه آن از میان رفتن مشکل تامین نیرو، است.فاده از غلتکهای بزرگ مورد توجه بسیاری قرار گرفت. ایده ایجاد شیار بر روی غلتکها به هدف شکل دادن به مقاطع میلهها و تیرها نیز در همین دوران مطرح و عملی شد. پس از آنکه ماشینهای بخار به وجود آمد و مشکلات نیرو و توان از بین رفت، قفسههای نورد مجددا بزرگتر شدند و موتورهای با توان بسیار بالا در اندازههای اسب برای نوردهای سنگین شمشهای فولادی به کار گرفته شدند.