فروش نی و حصیر در رودهن

straw and mat-1
straw and mat-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


قدمت شهر رودهن به حدود سال قبل برمیگردد و به علت مهاجرت ترک تباران در دوران قاجار به این شهر، زبان مادری شهر رودهن، تاتی است.. به دلیل آب و هوای خوب و نزدیکی به شهر تهران در سالهای اخیر مردم بسیاری از شهرهای مختلف ایران از جمله مازندران، مشهد و&#; به این شهر مهاجرت نموده اند. همچنین وجود چندین دانشگاه مانند دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه آزاد اسلامی با حدود هزار دانشجو در این شهر منجر به رشد چشمگیر این شهر از لحاظ فرهنگی، علمی، آموزشی و اقتصادی شده است..

برای رسیدن به رودهن علاوه بر خودروی شخصی می‌توانید از اتوبوس و تاکسی نیز است.فاده کنید. در این بخش از معرفی رودهن، راه‌های دسترسی به این شهر خوش آب‌و‌هوای شمال است.ان تهران را مرور می‌کنیم تا بهتر متوجه شوید که رودهن کجاست و چطور می‌شود به آن‌جا رفت؟!

پیست اسکی آبعلی قدیمی ترین پیست اسکی ایران است. که تجهیز آن بالای سال قدمت دارد و در شهر آبعلی قرار گرفته است.. بالابرهای این پیست در سال شروع به نصب شده است. و در حال حاضر مجهز به تله کابین، تله سیژ و تله اسکی است.. اولین هتل مدرن و اولین بنای بتونی ایران در سال برای اقامت و است.فاده گردشگران خارجی و ایرانی در این منطقه ساخته شده است..


زاهدان- منطقه سیستان در طول تاریخ همواره مواجه با پدیده خشکسالی بوده است. اما خشکسالی های سال های به بعد ابعاد گسترده تر و مخرب تری داشته است. به طوری که باید گفت ارکان اقتصاد روستاهای سیستان را به طور کامل متزلزل کرده است. و صنعت حصیر بافی رو به نابودی است..

حصیر های سنتی در گذشته زینت بخش اکثر پنجره ها و بالکن های خانه های باصفای قدیمی بود و جلوی ورود نورشدید و حرارت آفتاب، و حتی بسیاری از حشرات را به خانه ها می گرفتند… اما با مدرن شدن زندگی های شهری دیگر بساط حصیربافی ها و حصیر فروشی ها در شهرها کم رونق شد و امروزه در کلان شهرهایی مانند تهران، تعداد انگشت شماری ازین قبیل میتوان یافت.

من اعتقاد دارم در بسيارى از بازى ها مانند جدولانه در سوالاتى به حصير و نوعى حصير اشاره مى شود. كه اهميت اين صنايع دستى را نشان مى دهد. و بسيارى از افراد از اين طريق مى توانند در مورد صنايع دستى و جايگاه آن اطلاعات بيشترى را كسب كنند.ممنون واقعا



( فروش ) های دیگر