فروش نی و حصیر در ورامین

straw and mat-1
straw and mat-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .


همانطور که می دانید گوجه‌فرنگی یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی شهرستان ورامین است.. از این رو یکی از غذاهای محبوب ورامین، آش گوجه ورامینی محسوب می‌شود. این آش از گوجه فرنگی تازه، بلغور گندم و جو، حبوبات، سبزی آش تهیه می‌شود.

قصر بهرام ورامین یکی دیگر از بناهای تاریخی معروف ورامین مربوط به دوران صفویه است.. این کاروانسرا در ۵ کیلومتری تهران و سه کیلومتری شمال شرق کارونسرای عین الرشید قرار دارد. قصر بهرام در بین بومیان ورامین در گذشته به عباس‌آباد نیز شناخته می‌شد. پلان این بنا به شکل کاروانسرایی چهار ایوانی، اطاقها در اطراف حیات مرکزی و اسطبلها در پشت آن می باشد.

یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی و مذهبی هر شهری در ایران، مسجد جامع است.. مسجد جامع ورامین نیز جزو مساجد تاریخی شهر محسوب می‌گردد. این مسجد جامع جزو قدیمی‌ترین مساجد ایران و یکی از نمونه‌های عالی برای معماری اسلامی است.. مسجد جامع در مرکز ورامین قرار دارد و به دستور سلطان محمدخدابنده بنا شده است.. این بنا در دوره ایلخانیان با معماری و طراحی این دوره بنا گردیده است.. مسجد جامع ورامین را باید جزو مساجد چهار ایوانی دانست. این مسجد پلانی مستطیل شکل با مساحت در متر دارد و در ساحت آن از آجر و کاشی‌های ایرانی اسلامی است.فاده‌ شده است.‌.


حصیر بافی هنری بسیار قدیمی است. و در گذشته دور نیز در بسیار از کشور های آفریقایی و کشور های آسیایی در شرق و جنوب به ویژه در ایران قدمت دارد و در حال حاضر نیز در برخی از است.ان های شمالی و جنوبی ایران و اکثرا در روستا ها مشغول به انجام این هنر زیبا هستند.

دامداری یکی از دو فعالیت اصلی ساکنان این منطقه را تشکیل می دهد که به دلیل ویژگی های ابتدایی و سنتی در مقابل حوادث طبیعی از جمله سرمای شدید، خشکسالی، بی آبی و یا طوفان ها تاب مقاومت نیاورده و ضمن اتلاف و نابودی تلاش های دامداران موجب وارد آمدن خسارت مالی و جانی فراوانی شده است..

حصیر های سنتی در گذشته زینت بخش اکثر پنجره ها و بالکن های خانه های باصفای قدیمی بود و جلوی ورود نورشدید و حرارت آفتاب، و حتی بسیاری از حشرات را به خانه ها می گرفتند… اما با مدرن شدن زندگی های شهری دیگر بساط حصیربافی ها و حصیر فروشی ها در شهرها کم رونق شد و امروزه در کلان شهرهایی مانند تهران، تعداد انگشت شماری ازین قبیل میتوان یافت.



( فروش ) های دیگر