پمپ های بتن با توجه به مشخصات فنی این مخلوط سیمانی، با مکانیسم ورود و خروج پیوسته از سفت شدن آن در حین انتقال جلوگیری می کنند. همچنین بد نیست بدانید که مکانیسم کارکرد پمپ های بتن براساس ساختار آنها با یکدیگر کمی متفاوت است. که از جمله آنها می توان به پمپ های پیستونی دو سیلندری و غیره اشاره کرد.
اجزای اصلی پمپ بتن تریلر موتور و پمپ روغن هستند. موتور مورد است.فاده در پمپ بتن تریلر موتور دیزلی یا موتور الکتریکی است. که منبع قدرت پمپ است.. قدرت موتور و پمپ روغن اصلی باید منطبق با هم باشند که باعث افزایش کارایی تجهیزات می شود. بر اساس این اصل، محاسبه طراحی شبیه سازی کامپیوتر در قدرت ثابت، فشار سیستم و منحنی جابجایی پمپ معقول تر است.. پمپ دیزل جریان اصلی جریان دیزلی آلمان DEUTZ پمپ فشار نوع مسدود کننده موتور دیزل آب سرد است.. موتور دارای مزایای است.فاده از قدرت قوی، مصرف سوخت کم، سر و صدای کم و انتشار کمتری است.. موتور موتور اصلی نام تجاری معروف را انتخاب می کند، سطح حفاظت آن به سطح IP می رسد و سر و صدا کوچک است.، کارایی بالا است.، گشتاور بالا است.، عملکرد شروع خوب است..
از دیگر نکاتی که باید در پمپاژ بتن به آن دقت نمود، خط لوله پمپاژ است.. بهتر است. طول خطوط پمپاژ کم و به صورت مستقیم باشد. شایان ذکر است. که اسلامپ بتن پمپاژی حدود ۵ میلی متر می باشد. مقدار سیمان بتن پمپاژی نیز باید حداقل ۸ کیلوگرم بر متر مکعب باشد. قطر لوله
ایجاد زیرساختهای شهری برای پاسخگویی به نیازهای جمعیت رو به رشد، تقریباً پیمانکاران ساختمانی را در سالهای آینده در تقاضای بالایی روبرو میکند. با این حال، احتمال عقب افتادن بسیاری از پروژهها وجود دارد. برای پیشگیری از چنین مشکلاتی، است.فاده از بهترین و کارآمدترین تجهیزات موجود ضروری است.. در ادامه به معرفی پمپهای بتن خواهیم پرداخت.
استفاده نادرست از سطح شیبدار و خط لوله هایی که در شیب قرار گرفته اند، دانه بندی را به هم می زند. ملات باقی مانده سریع خشک می شود و باید قبل از خشک شدن تمیز شود. یکی از مزایای پمپ بتون قابلیت انتقال بتون تا متر به صورت عمودی و تا ۵ متر به صورت افقی می باشد. همچنین بازدهی آنها نیز بین تا متر مکعب در ساعت است. (اعداد ذکر شده در انواع مختلف پمپ ها متفاوت خواهد بود).