از سال تاکنون به دلیل افزایش تعداد کامیون ها در ناوگان حمل و نقل، کرایه حمل تا درصد کاهش یافته است. و با صف طولانی کامیون ها برای دریافت بار رو به رو بوده ایم. این در حالی است. که اگر بازاریابی تقویت شود، از ناوگان کنونی و سرمایه های موجود می توان است.فاده بیشتری برد.
بنابراین خودروسازان و نظام بانکی و نهادهای دست اندرکار حمل و نقل کشور باید با ارائه شایستگی و توان ساخت داخل، جایگاه حمل ونقل و سیستم خودروهای سنگین کشور را ارتقا دهند و تقاضای موجود را به بهترین نحو و با قیمت مناسب تامین کنند.
اما در هر حال عده ای از موافقان واردات دلایل دیگری نظیر شکستن انحصار خودروسازان داخلی و توجه به سلیقه مشتری در انتخاب خودروهای خارجی را نیز مطرح میکنند و به دنبال واردات خودروهای دست دوم و کسب سود از محل واردات آنها با قیمت پایین و نیز دستیابی به سود حاصل از فاصله قیمت بازار داخلی و قیمت موجود در بازارهای خارجی هستند.
شرکت های حمل و نقل فعال تنها به صدور بارنامه مشغول هستند و نقش مدیریتی در ساماندهی حمل و نقل ندارند و ساختار نامناسب آن ها تنها هزینه حمل و نقل را بالا برده و دلالی را افزایش داده و فعالیت رانندگان را غیراقتصادی کرده است. از این رو ساماندهی آن ها میتواند دلالی و واسطه گری و هزینه ها را کاهش دهد و نظام توزیع کالا را به سمت کاهش فاصله تولید تا مصرف هدایت کند.
امروزه شرکت ایوکو نقش بسزایی در بازار خودروهای تجاری و موتورهای دیزلی بازی میکند. بیشترین فروش این شرکت را خودروهای حمل مسافر، وسایل نقلیه تجاری، ماشینآلات نظامی و کامیونهای ٫۵ تنی، تشکیل میدهند. از تولیدات این شرکت میتوان به اویکو مسیف و ایویکو ماگیروس اشاره نمود.