اگر که به طرف شمال شرقی بومهن حرکت کنید و وارد بلوار امام رضا بشوید، به مرقد امامزاده سلطان مطهر خواهید رسید. جدا از جنبههای معنوی، وجود قبرهایی از دوران صفوی در محوطه امامزاده نشاندهنده اهمیت تاریخی این بنا است.. البته متأسفانه به دلیل ناآگاهی برخی افراد در هنگام همسطح سازی گورهای موجود در صحن، برخی از سنگ قبرها آسیب دیدهاند و برخی از بین رفتهاند.
طبق سرشماری سال ، ۵٬۵ نفر جمعیت در بومهن زندگی میکنند. در بین جمعیت بومهن، علاوهبر قوم فارس، اقوام خراسانی، لر، کرد، مازنی و ترک نیز وجود دارند. این مسأله سبب شده تا در صورت ورود به شهر بومهن، احساس خوشایندی تجربه کنید و بتوانید با فرهنگهای مختلف نیز مواجه شوید.
حالا که فهمیدیم بومهمن کجاست و چه جاذبههایی دارد، باید مسیر رسیدن به مقصد را بدانیم. بعد از اینکه خودمان را برای سفر آماده کردیم، باید دل به جاده بزنیم. خوشبختانه علاوهبر خودروی شخصی، میتوان با وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و تاکسی نیز به بومهن رسید.
اما مخالفان می گویند کامیون های مذکور در کشورهای اروپایی بیش از حد مورد است.فاده قرار گرفته اند و در مسیرهای طولانی و به طور شبانه روزی در تردد بوده و تقریباً کار خود را کرده اند و واردات آنها تنها جاده های ایران را به گورستان خودروهای دست دوم و فرسوده تبدیل میکند و چهره ناوگان حمل و نقل را نازیبا خواهد کرد.
اگر چه تولید انواع کامیون، کامیونت و کشنده در سال های اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. اما با توجه به فرسوده بودن ناوگان حمل ونقل کشور، رشد تولید و تجارت و خدمات حمل و نقل لازم است. نرخ رشد و تولید انواع کامیون، کامیونت و کشنده ها با لحاظ تنوع مدل ها، برخورداری از تسهیلات ارزان قیمت بانکی، ارائه یارانه و وام های بلندمدت به رانندگان و شرکت های ارائه دهنده خدمات عمومی همچنان حفظ شود و در سالهای آینده نیز شاهد تولید بیشتر و ارتقای کیفیت تولید کامیون های تجاری باشیم و سهم حمل و نقل از تولید تجارت کشور افزایش یابد.
سایپادیزل با برنامه تولید هزار دستگاه در سال تعهد فروش حدود هزار دستگاه به افراد حقیقی و حقوقی را دارد که تا پایان مهرماه دستگاه آن تحویل داده شده و برای هزار دستگاه به علت عرضه بیش از تقاضا در تناژهای مختلف هنوز ایجاد تعهد نشده است. و می تواند به صورت تحویل روز در اختیار مشتری قرار گیرد.
شرکت های حمل و نقل فعال تنها به صدور بارنامه مشغول هستند و نقش مدیریتی در ساماندهی حمل و نقل ندارند و ساختار نامناسب آن ها تنها هزینه حمل و نقل را بالا برده و دلالی را افزایش داده و فعالیت رانندگان را غیراقتصادی کرده است. از این رو ساماندهی آن ها میتواند دلالی و واسطه گری و هزینه ها را کاهش دهد و نظام توزیع کالا را به سمت کاهش فاصله تولید تا مصرف هدایت کند.
هم اکنون موضوع کاهش تعرفه های واردات خودروهای دست دوم و تبلیغات وسیعی با عنوان «خودروهای ارزان قیمت» از سوی واسطه ها و عده ای از تجار دنبال می شود که در صورت عدم تحرک لازم دولت و خودروسازان و نظام بانکی در جهت جلب رضایت مشتریان، رانندگان و موسسات حمل ونقل، فشار آنها برای باز کردن درها و کاهش تعرفه ها و واردات رنگارنگ خودروهای دست دوم افزایش خواهد یافت.