مجموعه شهرداری تهران برای پیشبردن ماموریتها و وظایف محوله علاوه بر هشت معاونت بالغ شصت سازمان، شرکت، مرکز و ستاد در زیر مجموعه خود دارد در این بخش مروری اجمالی بر برخی از مهمترین سازمانهای مدیریت شهری تهران خواهیم داشت.
طی پژوهشی که به سفارش شورای فرهنگ عمومی در سال ۸ انجام شد و براساس یک بررسی میدانی و یک جامعه آماری از میان ساکنان ۸۸ شهر و حدود روستای سراسر کشور، درصد اقوامی که در این نظر سنجی نمونهگیری شد در این است.ان به قرار زیر بود:
جریانهای هوایی، اثرگذاری زیادی در آبوهوای تهران دارند. وزش باد غالب از سمت غرب سبب میشود که غرب شهر همواره در معرض هوای تازه قرار گیرد؛ با وجود اینکه این باد دود و آلودگی نواحی صنعتی غرب را به همراه میآورد، وزش شدید آن میتواند هوای آلوده را از شهر تهران بیرون ببرد.
مهندس مجید شیخانی مدیرعامل ایران خودرو دیزل میگوید: از واردات خودروهای سنگین بیم نداریم زیرا با کاهش تعرفه واردات کامیون و حتی با واردات محصولات در سطح تکنولوژی بالای بنز میتوانیم بازار خود را حفظ کنیم زیرا شرکت دایملر کرایسلر برای تولید موتورهای سری جدید و در ایران برنامهریزی کرده و این شرکت در حال انتقال دانش فنی به شرکت ایدم است.. برای تولید موتور نیز تیم فنی شرکت بنز در ایران مستقر شده و قرار است. طی سال های آینده چند میلیون دلار موتور در ایران تولید و به آلمان صادر شود.
کامیون ها بار را به تهران و انبارهای اطراف شهرها ببرند و مدتی در آنجا نگه دارند و سپس به بازارهای واسطهای و نهایی روانه کنند. اگر سیستم توزیع کالا و واسطه گری و انبارداری و سنجش نیاز بازارهای مصرف شهرستانها و روستاها ساماندهی شود، از سفرهای مضاعف و چندباره کامیون ها جلوگیری خواهد شد و هزینههای تمام شده کاهش خواهد یافت.
شرکت ولوو در سال با مشارکت مدیر امور مالی کمپانی اسکااف؛ اسار گابریلسن و یکی از مهندسان ارشد این شرکت به نام گوستاو لارسون، بهعنوان زیرمجموعهای از گروه اسکااف راهاندازی شد. شرکت ولوو در نهایت در سال به عنوان یک شرکت خودروسازی، در شهر گوتنبورگ آغاز به کار کرد. این شرکت در آغاز، شاخهای از شرکت بلبرینگسازی اسکااف بهشمار میآمد که در سال ۵ در پی ورود ولوو به بازار بورس اوراق بهادار سوئد، اسکااف سهامش در این شرکت را واگذار نمود.
از سال تاکنون به دلیل افزایش تعداد کامیون ها در ناوگان حمل و نقل، کرایه حمل تا درصد کاهش یافته است. و با صف طولانی کامیون ها برای دریافت بار رو به رو بوده ایم. این در حالی است. که اگر بازاریابی تقویت شود، از ناوگان کنونی و سرمایه های موجود می توان است.فاده بیشتری برد.
در این مقاله، به معرفی بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای سنگین در جهان و تاریخچه کوتاهی از آنها پرداختیم. بسیاری از این خودروسازان طراز اول، طرفداران پروپاقرصی نیز دارند. اگر شما هم طرفدار هر کدام از این خودروسازان هستید، اطلاعات بیشتری را در انتهای این پست، با ما به اشتراک بگذارید.