سفر به رودهن میتواند سفری خاطرهانگیز باشد، علی الخصوص اگر تجهیزات لازم و مخصوص به سفر را متناسب با زمان و مدت سفرتان به همراه داشته باشید. داشتن کفش پیادهروی مناسب برای گشت و گذار در و دوربین عکاسی برای ثبت لحظات بهیاد ماندنی هم میتواند لذت سفرتان را بیفزاید.
رستوران لاله صحرا یکی از معروفترین رستورانهای رودهن است. و در واقع شهرت آن بهدلیل مشتری مداری مطلوب، ارائه خدمات سرویس دهی مناسب و هم چنین سرو غذاهای ایرانی باکیفیت و لذیذ است.. دکوراسیون داخلی رستوران هم از محیطی شیک و دوست داشتنی با تزئینات زیبا و دیوارهایی مملو از نقش و نگار برخوردار است.. منوی غذایی رستوران هم شامل انواع غذاهای کبابی، چلوکبابها، جوجه کبابها، ماهی، زرشک پلو، باقالی پلو و غذاهای خورشتی است..
اگر کیلومتر به سمت شمال شرقی رودهن حرکت کنید، در جاده هراز به پیست اسکی بینالمللی آبعلی میرسید. این پیست اسکی از آذر ماه تا فروردین ماه هرسال، میزبان هزاران گردشگر و ورزشکاری است. که برای تفریح و ورزش از این پیست بازدید میکنند. حوالی نوروز میتوانید یک روز بهیادماندنی را در پیست آبعلی بگذرانید و وداعی خاطرهانگیز با زمستان برفی داشته باشید. در معرفی رودهن باید به این نکته اشاره کنیم که پیست آبعلی نخستین پیست اسکی کشور محسوب میشود.
هم اکنون موضوع کاهش تعرفه های واردات خودروهای دست دوم و تبلیغات وسیعی با عنوان «خودروهای ارزان قیمت» از سوی واسطه ها و عده ای از تجار دنبال می شود که در صورت عدم تحرک لازم دولت و خودروسازان و نظام بانکی در جهت جلب رضایت مشتریان، رانندگان و موسسات حمل ونقل، فشار آنها برای باز کردن درها و کاهش تعرفه ها و واردات رنگارنگ خودروهای دست دوم افزایش خواهد یافت.
با نام پیشین اینترنشنال هاروستر شرکت خودروسازی آمریکایی است. که تولیدکننده انواع کامیونهای تجاری، موتورهای دیزلی، اتوبوسهای آیسی مدرسه و اتوبوسهای تجاری، وانتهای پیکآپ و نیز طراح و تولیدکننده موتورهای دیزلی برای کامیون وانتها، ونها و اسیوویها میباشد. این شرکت همچنین قطعات و خدمات تعمیر و نگهداری را برای انواع کامیونها و سایر خودروهای دیزلی ارائه مینماید.
آنها می گویند در شرایطی که تولید کامیون با رشد درصدی رو به روست و تعدادی از کامیون ها در انبارها باقی مانده اند و منتظر ارائه تسهیلات بانکی به رانندگان هستند، دلیلی ندارد کامیون های دست دوم از خارج وارد شود و نباید مشکلات حمل ونقل کشور و هزینه های بالای صادرات و واردات را تنها به عامل گرانی کامیونهای ساخت داخل نسبت داد. در حال حاضر تنوع بیش از نوع محصول تولیدی در داخل کشور، هر نوع سلیقه و انتظاری را پاسخ می دهد و رضایت مشتری را جلب می کند.
عده ای از کارشناسان نیز کندی روند تولید کامیون و کشنده را ابزاری برای توجیه واردات خودروهای دست دوم عنوان می کنند. در این میان بروکراسی اداری نیز عامل مهمی در عدم تحویل به موقع کامیون ها به رانندگان و مشتریان است.. در حال حاضر خودروی سنگین از قبیل کامیون و کشنده به دلیل تاخیر در پرداخت وام به مالکان آنها معطل مانده اند. اصلاح ساختار اعطای وام به خریداران کامیون ها و تحرک بیشتر سیستم بانکی، بخش عمدهای از اشکالات فعلی سیستم حمل و نقل کشور را رفع خواهد کرد.
اما اگر ترانزیت کالا با برنامه ریزی موسسات باربری و صادرات و واردات همراه شود، میتوان با ایجاد هماهنگی بیشتر به گونه ای عمل کرد تا کامیون ها در مسیر رفت کالاهای صادراتی را به بنادر ببرند و در مسیر برگشت نیز کالاهای وارداتی را به داخل انتقال دهند.