برای معرفی بالا شهر تهران نمیتوان یک خط فرضی را بر نقشه تهران کشید و قسمت شمالی آن را بالا شهر تهران دانست. شاید معیار مناسب برای تشخیص بالا و پائین شهر میزان توسعه یافتگی این مناطق باشد. میزان توسعه یافتگی مناطق به شاخص تقسیم میشود. اشتغال و تراکم نسبی جمعیت جزو شاخص اقتصادی هستند. منطقه تهران منطقه سازه های لوکس منطقه تهران درگذشته دارای خانههای ویلایی بزرگ و باغات میوه بوده به همین دلیل دارای بافتی شبه روستایی است..
رصد خانه پارک کودک، سقاخانه خوانین، مرکز علوم و ستارهشناسی، موزه حیات وحش دارآباد، مرکز دائره المعارف اسلامی، دانشگاههای شهید بهشتی، علوم پزشکی بقیةالله، مرکز پژوهشهای بینالمللی وزارت امور خارجه هم از دیگر مراکز قابل توجه علمی در این منطقه است..
محله یا بهتر است. بگوییم دهکده ای در شمال تهران که از جنوب به دزاشیب و از شمال به حصارک ختم می شود. این منطقه که یکی از خوش آب و هواترین مناطق تهران به حساب می آید در آخرین سال زندگی امام خیمنی محل سکونت بنیان گذار انقلاب به حساب می آمد. از سال نیز اکبر هاشمی رفسنجانی در این محله سکونت داشت. تحت تاثیر همین مسئله این محله امروزه بسیار مهم و حتی امنیتی به حساب می آید.
با نام پیشین اینترنشنال هاروستر شرکت خودروسازی آمریکایی است. که تولیدکننده انواع کامیونهای تجاری، موتورهای دیزلی، اتوبوسهای آیسی مدرسه و اتوبوسهای تجاری، وانتهای پیکآپ و نیز طراح و تولیدکننده موتورهای دیزلی برای کامیون وانتها، ونها و اسیوویها میباشد. این شرکت همچنین قطعات و خدمات تعمیر و نگهداری را برای انواع کامیونها و سایر خودروهای دیزلی ارائه مینماید.
اگر چه تولید انواع کامیون، کامیونت و کشنده در سال های اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده است. اما با توجه به فرسوده بودن ناوگان حمل ونقل کشور، رشد تولید و تجارت و خدمات حمل و نقل لازم است. نرخ رشد و تولید انواع کامیون، کامیونت و کشنده ها با لحاظ تنوع مدل ها، برخورداری از تسهیلات ارزان قیمت بانکی، ارائه یارانه و وام های بلندمدت به رانندگان و شرکت های ارائه دهنده خدمات عمومی همچنان حفظ شود و در سالهای آینده نیز شاهد تولید بیشتر و ارتقای کیفیت تولید کامیون های تجاری باشیم و سهم حمل و نقل از تولید تجارت کشور افزایش یابد.
اما در مقابل، طرفداران صنعت تولید کامیون داخلی و مخالفان واردات کامیون های دست دوم بر این باورند که مشکل صادرات کالاهای غیرنفتی ایران به عوامل متعددی از جمله ضعف بنیان های علمی و تولیدی و صنعتی کشور، انعطافناپذیری نرخ ارز، هزینه های تولید، قیمت کالاها، تکنولوژی ساخت و ریسک بالای بازارهای کالا، پول، سرمایه و نیروی کار مرتبط است..
در حال حاضر هزینه بیمه و مالیات، تعمیر و نگهداری، قطعات یدکی و حقوق راننده حدود یک میلیون تومان است. و اگر نرخ سود بالای وام بانکی خرید کامیون را نیز به این میزان اضافه کنیم، عملاً سوددهی حمل و نقل بار را کاهش می دهد و به افت انگیزه سرمایه گذار و فشار بر راننده و برخی نگرانی ها خواهد انجامید. این عوامل باعث شده که بهره وری صنعت حمل و نقل بار با کامیون در ایران به شدت کاهش یابد و به تا درصد برسد و درآمد سالانه یک کامیون سنگین به زحمت پاسخگوی هزینه های جاری و است.هلاک سرمایه باشد.
از سال تاکنون به دلیل افزایش تعداد کامیون ها در ناوگان حمل و نقل، کرایه حمل تا درصد کاهش یافته است. و با صف طولانی کامیون ها برای دریافت بار رو به رو بوده ایم. این در حالی است. که اگر بازاریابی تقویت شود، از ناوگان کنونی و سرمایه های موجود می توان است.فاده بیشتری برد.