این فاز با مساحت بالغ بر هکتار، از نظر موقعیت قرار گیری و امکانات شهری شرایط مطلوب تری نسبت به سایر فازها دارد. شهرک صدف واقع در فاز سه، یکی از بهترین مکان های شهر جدید اندیشه جهت سکونت است.. یکی از دلایل اهمیت این شهرک، وجود بیمارستان فوق تخصصی نور در آن است..
اگر به نقشه اندیشه نگاهی بیندازیم، متوجه منطقهای خواهیم شد با فاز مسکونی، قسمت شمال و شرق آن جاده کرج شهریار میگذرد. قسمت جنوبی آن جاده شهریار قرار گرفته. قسمت غرب جاده ملارد. قسمت شمالی، دو فاز و قرار دارد. بلوار آزادی و بلوار شورا و بلوار ولایت از خیابانها مهم این منطقه است..
بازار ایرانی – اسلامی که قبلا نیز به آن اشاره شد، در این فاز قرار دارد و بزرگترین مرکز تجاری اندیشه محسوب می شود. علاوه بر آن، بوستان مادران، پارک معلم، مجتمع تجاری ارغوان و مجموعه ورزشی الماس، از دیگر امکانات رفاهی در این فاز هستند.
شرکت خودروسازی چینی است. که بهعنوان بزرگترین خودروساز در جمهوری خلق چین شناخته میشود. شرکت دانگفنگ موتور در سال ۸ میلادی در است.ان هوبئی تاسیس شد و در حال حاضر در زمینه تولید و مونتاژ انواع خودرو، اتوبوس، کامیون و وسایل نقلیه تجاری، همچنین تولید قطعات خودرو فعالیت میکند.
شرکت های حمل و نقل فعال تنها به صدور بارنامه مشغول هستند و نقش مدیریتی در ساماندهی حمل و نقل ندارند و ساختار نامناسب آن ها تنها هزینه حمل و نقل را بالا برده و دلالی را افزایش داده و فعالیت رانندگان را غیراقتصادی کرده است. از این رو ساماندهی آن ها میتواند دلالی و واسطه گری و هزینه ها را کاهش دهد و نظام توزیع کالا را به سمت کاهش فاصله تولید تا مصرف هدایت کند.
نشان این شرکت یک اژدها در نظر گرفته شد که روی سر آن تاجی قرار داشت و از دهانش آتش بیرون میآمد. در آن سالها خودروهای متفاوتی تولید شد و همزمان تعدادی قایق، با موتور سیلندر اسب بخار نیز در خط تولید این کمپانی تولید شد. به تدریج تولیدات شرکت گسترش یافت و در کشورهای دانمارک و نروژ نیز خطوط تولید آن، دایر شد.
توسعه پایدار در حمل و نقل جاده ای و صادرات، واردات و ترانزیت کالا مستلزم حرکت همه جانبه و همزمان تمام بخش هاست. در کنار به روز شدن فناوری ساخت کامیون ها توسط دو شرکت سایپادیزل و ایران خودرودیزل و رعایت است.انداردهای روز اروپا باید سایر بخش های مرتبط با حمل و نقل نیز توسعه یابند.
عده ای از کارشناسان معتقدند است.انداردهای روز اروپا به برخی از این خودروهای دست دوم که سال ها به طور پیوسته در جاده های آسیا و اروپا تردد کرده اند، اجازه تردد نمی دهد و مالکان خودروهای مذکور به جای اسقاط آن ها، دنبال جاده ها و بازارهایی برای فروش خودروهایشان می گردند تا در کنار سودی که تا به حال از این کامیونها برده اند، پول دیگری را نیز بابت از رده خارج کردن آن ها بگیرند.