اکثر فضای سبز قدس خشک شده و تبدیل به خانه و مراکز صنعتی شده، اما همچنان میشود نمونههایی از باغات قدیمی را در آن دید. غیر باغات معروف که در بالا به آن اشاره شد میتوان به بوستانها هم اشاره کرد. مسئولیت نگهداری از فضای سبز و بوستانهای شهرقدس بر عهده سازمان بوستانها و فضای سبز شهرداری قدس میباشد.
شهرداری قدس سازمانی غیردولتیاست که درسال۸ تأسیس شد و اداره شهر قدس را به عهده دارد. مسئولیت اداره این سازمان با شهردار قدس است. با حکم شورای شهر قدس انتخاب میشود. شهرداری قدس شامل منطقه است. که اداره هر منطقه به عهده شهردار آن منطقه است.. اولین شهردار قدس، محمد اصالت بود که از سال۸ تاعهدهدار این سمت بود.
شاید بتوان گفت محله قلعه، اولین محله مسکونی شهرقدس امروزی است. که بین میدان قدس تا عمارت واقع شدهاست. البته در گذشته دور در کاووسیه، سرخ حصار، وارمینک، چمن، امامزاده و اسماعیل آباد سکونتهایی جریان داشته که در مقاطعی خالی از سکنه شدهاست. قلعه پس از است.قرار اولین مهاجرین خمسه و کاشی که برای همیشه ماندگار شدند ساخته شد. امروزه هم کاشیها بیشتر در همین محله و امامزاده ساکن هستند. محله قلعه برج و بارو و دروازه ای داشته که شبها در آن بسته می شد و هنوز بین قدیمیها مرسوم است. که می گویند اگر دیر بیایی در قلعه (یا به لفظ عامه
اما در هر حال عده ای از موافقان واردات دلایل دیگری نظیر شکستن انحصار خودروسازان داخلی و توجه به سلیقه مشتری در انتخاب خودروهای خارجی را نیز مطرح میکنند و به دنبال واردات خودروهای دست دوم و کسب سود از محل واردات آنها با قیمت پایین و نیز دستیابی به سود حاصل از فاصله قیمت بازار داخلی و قیمت موجود در بازارهای خارجی هستند.
سهام شرکت دانگفنگ در بازارهای بورس اوراق بهادار شانگهای و بورس هنگ کنگ مبادله میشود. این شرکت در سال ۵، نخستین واگذاری عمومی سهام خود را ترتیب داد که با این حال، کماکان ٪ درصد از سهام آن در اختیار دولت مرکزی چین باقی ماند.
بنابراین خودروسازان و نظام بانکی و نهادهای دست اندرکار حمل و نقل کشور باید با ارائه شایستگی و توان ساخت داخل، جایگاه حمل ونقل و سیستم خودروهای سنگین کشور را ارتقا دهند و تقاضای موجود را به بهترین نحو و با قیمت مناسب تامین کنند.
همزمان با رشد صنعت خودروی سواری در ایران، تولید انواع کامیون، کامیونت و کشنده نیز در - سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است.. تولید کامیون از دستگاه در سال به دستگاه در سال رسیده و ظرفیت تولید کامیون در سال معادل هزار دستگاه است.. در سال جاری بیش از هزار دستگاه کامیون و کشنده در کشور تولید خواهد شد.
عده ای از کارشناسان نیز کندی روند تولید کامیون و کشنده را ابزاری برای توجیه واردات خودروهای دست دوم عنوان می کنند. در این میان بروکراسی اداری نیز عامل مهمی در عدم تحویل به موقع کامیون ها به رانندگان و مشتریان است.. در حال حاضر خودروی سنگین از قبیل کامیون و کشنده به دلیل تاخیر در پرداخت وام به مالکان آنها معطل مانده اند. اصلاح ساختار اعطای وام به خریداران کامیون ها و تحرک بیشتر سیستم بانکی، بخش عمدهای از اشکالات فعلی سیستم حمل و نقل کشور را رفع خواهد کرد.