از اصناف مستقر در این شهرک می توان به خودروسازی، قطعه سازی برق و الکترونیک، صنایع فلزی، صنایع چوبی و خدمات اشاره کرد. همچنین برخی از شرکت های بزرگ فعال در این شهرک عبارتند از: پانل تونیکس ، فراسو ، کمپارس ، سبلان و اشتراک کرد.
شهرک صنعتی پرند تعداد کارخانه ها و شرکتهای موجود در این شهرک بیش از شرکت می باشد.«منبع گوگل» فهرست کامل و آمار شرکت ها و کارخانه های فعال شهرک صنعتی پرند همراه با آدرس و شماره تلفن در گوگل به راحتی قابل دسترس می باشند. پل شهرک صنعتی از ٫٫ راه افتاده. روکش آسفالتی که تقریباً اوایل سال انجام دادند هنوز هم نواقص داره که بعضاً پر خطره،در این جاده با احتیاط رانندگی کنید مخصوصاً شب. خیابان های خود شهرک روکش آسفالت خوبی نداره و در بعضی از قسمتها کلا خاکی و پر از چاله های عمیق هستش با دقت رانندگی کنید. تپسی در شهرک صنعتی پرند سرویس برگشت نداره(مثال؛میشه از تهران با تپسی بری شهرک صنعتی پرند ولی برای برگشت از داخل شهرک صنعتی پرند نمیشه تپسی بگیری ولی با اسنپ میشه رفت و برگشت و این درحالیه که خود شهرک پر از آژانس و شرکت های باربری هستش. پیشنهاد میکنم برای رفت و آمد و جابجایی کالا از شرکت های باربری و مسافری داخل شهرک است.فاده کنید. موفق باشید.
شرکت مرکز پانل ، کنسرسیومی از فعالان باسابقه در صنعت فولاد است. که با تکیه بر توان فنی و تخصصی و سالها تجربهی پیشکسوتان فولاد شاغل در این شرکتها، در راستای تامین نیاز مشتریان و خرید آگاهانه آنها از بازار ساندویچ پانل ایران فعالیت میکند. با اتکا به پشتوانه سخت افزاری خود نظیر انبار به مساحت ده هزار متر مربع با سالن سرپوشیده، تامین و بازرگانی ساندویچ پانل، ارائه گواهینامه معتبر جهت تضمین کیفیت محصولات، خدمات پشتیبانی تا لحظه تحویل و نیز ارائه خدمات ویژه صنایع تولیدی کشور به صورت اختصاصی، تلاش دارد تا فضای امنی را برای مصرف کنندگان ایجاد نماید.
با نام پیشین اینترنشنال هاروستر شرکت خودروسازی آمریکایی است. که تولیدکننده انواع کامیونهای تجاری، موتورهای دیزلی، اتوبوسهای آیسی مدرسه و اتوبوسهای تجاری، وانتهای پیکآپ و نیز طراح و تولیدکننده موتورهای دیزلی برای کامیون وانتها، ونها و اسیوویها میباشد. این شرکت همچنین قطعات و خدمات تعمیر و نگهداری را برای انواع کامیونها و سایر خودروهای دیزلی ارائه مینماید.
برخی صاحبه نظران هشدار داده اند که اگر واردات خودروهای دست دوم را بپذیریم، به این معنی است. که است.انداردها و وضعیت حمل ونقل و جاده ها و کامیون های ما با است.انداردهای روز جهان و اروپا منطبق نیست و برخی شرکت ها و سازمان های فروش و بیمه کالا حاضر نخواهند شد با کامیون های دست دوم و فرسوده ایرانی به ترانزیت کالا بپردازند.
اگر از منتقدان صنعت تولید کامیون داخلی نیز می گویند گرانی هزینه های واردات کامیون و بالا بودن تعرفه درصدی واردات آن مانع عمده بر سر راه واردات کامیون های دست دوم، کاهش هزینه های تمام شده حمل و نقل و صادرات کالاهای ساخت ایران و بالارفتن هزینه تمام شده ترانزیت کالاست.
سایپادیزل با برنامه تولید هزار دستگاه در سال تعهد فروش حدود هزار دستگاه به افراد حقیقی و حقوقی را دارد که تا پایان مهرماه دستگاه آن تحویل داده شده و برای هزار دستگاه به علت عرضه بیش از تقاضا در تناژهای مختلف هنوز ایجاد تعهد نشده است. و می تواند به صورت تحویل روز در اختیار مشتری قرار گیرد.
مهندس مجید شیخانی مدیرعامل ایران خودرو دیزل میگوید: از واردات خودروهای سنگین بیم نداریم زیرا با کاهش تعرفه واردات کامیون و حتی با واردات محصولات در سطح تکنولوژی بالای بنز میتوانیم بازار خود را حفظ کنیم زیرا شرکت دایملر کرایسلر برای تولید موتورهای سری جدید و در ایران برنامهریزی کرده و این شرکت در حال انتقال دانش فنی به شرکت ایدم است.. برای تولید موتور نیز تیم فنی شرکت بنز در ایران مستقر شده و قرار است. طی سال های آینده چند میلیون دلار موتور در ایران تولید و به آلمان صادر شود.