هنگام بازدید از دریاچه، حواستان باشد که آب آن آشامیدنی نیست و به دلیل وجود گوگرد در آب آن، مزه تلخی دارد. در اطراف دریاچه آهنک، منطقه سرسبزی به نام بالا چشمه وجود دارد که چشمه جوشانی در آن وجود دارد. آب این چشمه که از دل کوهها سرازیر میشود، آشامیدنی و خنک است.. در این منطقه غاری نیز وجود دارد که در گذشته، بهعنوان پناهگاه از آن است.فاده میشد.
دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب و آب و هوای مساعد، و همچنین وجود رودخانهها و منابع آب شیرین در این شهرستان، باغداری رواج زیادی دارد. از محصولات کشاورزی فیروزکوه میتوان به گندم، جو، بنشن، تره بار، زرد آلو، سیب، گیلاس، گلابی، گردو، انگور و آلبالو اشاره کرد.
اگر میخواهید در میان تمام جاذبههای طبیعی فیروزکوه و تهران، جایی را انتخاب کنید که طبیعت بکر و کوچهباغهای آرام و زیبا داشته باشد، روستای سیمین دشت برای شما بهترین انتخاب است.. اولین نکته درباره این روستا این است. که در منطقهای کوهستانی قرار گرفته است.. ارتفاع کوههایی که این روستا را احاطه کردهاند، گاهی تا متر نیز میرسند.
شرکت خودروسازی چینی است. که بهعنوان بزرگترین خودروساز در جمهوری خلق چین شناخته میشود. شرکت دانگفنگ موتور در سال ۸ میلادی در است.ان هوبئی تاسیس شد و در حال حاضر در زمینه تولید و مونتاژ انواع خودرو، اتوبوس، کامیون و وسایل نقلیه تجاری، همچنین تولید قطعات خودرو فعالیت میکند.
عده ای از کارشناسان معتقدند است.انداردهای روز اروپا به برخی از این خودروهای دست دوم که سال ها به طور پیوسته در جاده های آسیا و اروپا تردد کرده اند، اجازه تردد نمی دهد و مالکان خودروهای مذکور به جای اسقاط آن ها، دنبال جاده ها و بازارهایی برای فروش خودروهایشان می گردند تا در کنار سودی که تا به حال از این کامیونها برده اند، پول دیگری را نیز بابت از رده خارج کردن آن ها بگیرند.
شرکت های حمل و نقل فعال تنها به صدور بارنامه مشغول هستند و نقش مدیریتی در ساماندهی حمل و نقل ندارند و ساختار نامناسب آن ها تنها هزینه حمل و نقل را بالا برده و دلالی را افزایش داده و فعالیت رانندگان را غیراقتصادی کرده است. از این رو ساماندهی آن ها میتواند دلالی و واسطه گری و هزینه ها را کاهش دهد و نظام توزیع کالا را به سمت کاهش فاصله تولید تا مصرف هدایت کند.
شرکت صنایع سنگین سوئدی است.، که سازنده خودروهای سنگین و قطعات مربوط به آن میباشد. از جمله تولیدات این شرکت، تریلی، کامیون، اتوبوس، تجهیزات ترابری و سازهای، سامانههای پیشرانش دریایی و صنعتی، تجهیزات هوافضا و ارائه خدمات مالی است..
عده ای از کارشناسان نیز کندی روند تولید کامیون و کشنده را ابزاری برای توجیه واردات خودروهای دست دوم عنوان می کنند. در این میان بروکراسی اداری نیز عامل مهمی در عدم تحویل به موقع کامیون ها به رانندگان و مشتریان است.. در حال حاضر خودروی سنگین از قبیل کامیون و کشنده به دلیل تاخیر در پرداخت وام به مالکان آنها معطل مانده اند. اصلاح ساختار اعطای وام به خریداران کامیون ها و تحرک بیشتر سیستم بانکی، بخش عمدهای از اشکالات فعلی سیستم حمل و نقل کشور را رفع خواهد کرد.