در دوران جنگ هشت ساله جنگ ایران و عراق نیز محلههایی از این شهر میزبان شیعیان عراقی بود که به ایران مهاجرت کرده بودند. قرچک به دلیل خاک مرغوب، همیشه مورد توجه صنعت تولید آجر و سفال بوده و به دلیل حفاریهای انجام شده به همین منظور در شمال این شهر چالههای عظیمی وجود دارد. در قرچک مهاجران محله خاص خود را دارند و علاوه بر زبان فارسی به گویشهای و زبانهای قومی خویش سخن میگویند. مسجدها و حسینیههای زیادی در این شهر وجود دارد که ذیل اسم مسجد، نام منطقهای که مردم آن محله از آنجا مهاجرت نمودهاند، نوشته شده است. و در سالهای اخیر نیز میزبان جمعیت سرریز تهران بودهاست.
با توجه به اینکه قرچک نزدیک به تهران است.، بسیاری از افرادی که نیاز به رفت و آمد زیاد به شهر تهران را دارند، به خرید یا اجاره خانه در این شهر اقدام می کنند. امروزه نیز مهاجران مختلفی از شهرهای مختلف کشور برای اجاره و یا حتی خرید آپارتمان در قرچک به این شهر می آیند. به همین خاطر، مردمی که در این شهر سکونت دارند، عمدتا تهرانی نیستند و دارای قومیت، لهجه و گویش های مختلفی هستند.
آثار تاریخی قرچک به این تپهها و کوره پزخانهها محدود نمیشود و پل قدیمی باقرآباد نیز یکی از آثار تاریخی این شهرستان است.. این پل که بر روی رودخانه جاجرود قرار دارد، هدایت کانال خشتی آب را عهدهدار است. و زمینهای کشاورزی منطقه را سیراب میکند. پلی آجری با دهانه قوسی به طول ۵ متر که در اواخر قاجار ساخته شده و به مدت یک قرن مسیر دسترسی ورامینیها به تهران بوده است.. این پل در سال شاهد به خاک و خون کشیدن مردمی کفن پوش در قیام ۵ خرداد به جهت حمایت از آیت الله خمینی (ره) و دفاع از مرجعیت شیعه نیز بوده است..
برابر آمار رسمی وزارت صنایع و معادن، تولید انواع کامیون، کامیونت و کشنده توسط شرکتهای سایپادیزل و ایران خودرودیزل در هفت ماهه سال جاری دستگاه بوده است.. امسال تولید انواع کامیون و کامیونت دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل درصد رشد داشته است. و میزان تولید کشنده نیز با درصد رشد دستگاه بوده است..
امروزه شرکت ایوکو نقش بسزایی در بازار خودروهای تجاری و موتورهای دیزلی بازی میکند. بیشترین فروش این شرکت را خودروهای حمل مسافر، وسایل نقلیه تجاری، ماشینآلات نظامی و کامیونهای ٫۵ تنی، تشکیل میدهند. از تولیدات این شرکت میتوان به اویکو مسیف و ایویکو ماگیروس اشاره نمود.
در میان کامیون های داخلی کامیون FM، FH و NH ساخت سایپادیزل کاملاً به روزند و از سوی شرکت ولووی سوئد به طور مستقیم کد تولید دریافت می کنند و کامیون اکتروس ساخت ایران خودرودیزل نیز یک سال با تکنولوژی روز دنیا فاصله دارد.
در این مقاله، به معرفی بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای سنگین در جهان و تاریخچه کوتاهی از آنها پرداختیم. بسیاری از این خودروسازان طراز اول، طرفداران پروپاقرصی نیز دارند. اگر شما هم طرفدار هر کدام از این خودروسازان هستید، اطلاعات بیشتری را در انتهای این پست، با ما به اشتراک بگذارید.
عدم دسترسی به فناوری روز، تیراژ اندک تولید، کمبود سرمایه، بالابودن نرخ سود تسهیلات و اعتبارات مالی و بانکی، روشهای تولید نامناسب و غیراقتصادی، کیفیت پایین تولیدات، بسته بندی نامناسب محصولات، نبود بازاریابی مدرن و علمی و به روز، قیمت تمام شده بالا نسبت به تولید مشابه کالاها در سایر کشورها و ضعف مدیریتی صادرات کشور، به عدم موفقیت در تحقق برنامه های جهش صادراتی منجر شده است. و نمی توان گرانی کامیون و هزینه های حمل و نقل کالا را عامل موثری در این زمینه دانست زیرا حمل و نقل کالا، آخرین مرحله صادرات است. و کمترین نقش را در این میان دارد و نمی توان کاستی موجود در دیگر بخش ها و هزینههای بالای تولید را با ارزانی کامیون جبران کرد.