ایستگاه راهآهن پیشوا یکی از ایستگاههای خط سراسری تهران - مشهد است. که حد فاصل ایستگاههای ورامین و گرمسار است. و در سال احداث گردید. علاوه بر این، ایستگاه راهآهن دیگری در داخل شهر پیشوا ایجاد شده و ایستگاه پایانی ریل باس تهران-پیشوا است..
پیشوا آب و هوای معتدل و نیمهخشک و در دشتها آب و هوای صحرایی مختص خود را دارد، نسبت به گرمسار و ورامین معتدل تر است. ولی شبهای زمستانی سردتری دارد. درجه حرارت پیشوا بین - درجه در زمستان و ۵+ درجه در تابستان در نوسان است.. در بهار و پاییز به علت وجود درختان فراوان و مصونیت از آلودگیهای تهران هوای فرحبخش و دلنشینی دارد.
«... ای مردم چرا نشستهاید؟ امروز عزاداری ما دو تا شد، یکی عزای امام حسین و دیگری اینکه دیشب دژخیمان شاه، ریختهاند منزل آیتالله خمینی و پس از دستگیری، ایشان را به تهران بردهاند و جمعی از مردم اعتراض کرده و زخمی شدهاند؛ ای مردم! خاک بر سرمان شد که مرجع تقلید ما دستگیرشدهاند…»
ریشههای تأسیس شرکت دایملر آگ به تاریخ می باز میگردد که تفاهمنامه دو جانبهای برای ادغام قدیمیترین سازنده خودروهای بنزینی در جهان، یعنی دایملر-موتورن-گیزلشافت و شرکت بنز اند سیه (تأسیس توسط کارل فردریش بنز در سال ۸۸) امضا شد. این ادغام در تاریخ ۸ ژوئیه نهایی شد و به تاسیس شرکت دایملر-بنز انجامید. این شرکت تولیدات خود را با ترکیب نام سری محبوب شرکت دِ.اِم.گِ، یعنی مرسدس و نام شرکت بنز، به صورت برند مرسدس-بنز عرضه کرد.
برخی صاحبه نظران هشدار داده اند که اگر واردات خودروهای دست دوم را بپذیریم، به این معنی است. که است.انداردها و وضعیت حمل ونقل و جاده ها و کامیون های ما با است.انداردهای روز جهان و اروپا منطبق نیست و برخی شرکت ها و سازمان های فروش و بیمه کالا حاضر نخواهند شد با کامیون های دست دوم و فرسوده ایرانی به ترانزیت کالا بپردازند.
همزمان با رشد صنعت خودروی سواری در ایران، تولید انواع کامیون، کامیونت و کشنده نیز در - سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است.. تولید کامیون از دستگاه در سال به دستگاه در سال رسیده و ظرفیت تولید کامیون در سال معادل هزار دستگاه است.. در سال جاری بیش از هزار دستگاه کامیون و کشنده در کشور تولید خواهد شد.
اگر از منتقدان صنعت تولید کامیون داخلی نیز می گویند گرانی هزینه های واردات کامیون و بالا بودن تعرفه درصدی واردات آن مانع عمده بر سر راه واردات کامیون های دست دوم، کاهش هزینه های تمام شده حمل و نقل و صادرات کالاهای ساخت ایران و بالارفتن هزینه تمام شده ترانزیت کالاست.
توسعه پایدار در حمل و نقل جاده ای و صادرات، واردات و ترانزیت کالا مستلزم حرکت همه جانبه و همزمان تمام بخش هاست. در کنار به روز شدن فناوری ساخت کامیون ها توسط دو شرکت سایپادیزل و ایران خودرودیزل و رعایت است.انداردهای روز اروپا باید سایر بخش های مرتبط با حمل و نقل نیز توسعه یابند.