منطقه چهاردانگه قدمتی بالای ۵ سال دارد. و از کهنترین بناهای آن میتوان از مسجد جامع شهر چهاردانگه نام برد که در سال ۸خورشیدی ساخته و تا به امروز دو بار بازسازی شده است.. در ابتدا این بنا چوبی ساخت شده که بعدها برای ترمیم مسجد، از خشت و آجر است.فاده شد. هسته اولیه شهر از قلعه چهاردانگه در بافت قدیمی شهر شکل گرفته است. که در گذشته یکی از قلعههای اربابی جنوبی تهران محسوب میشود. بافت داخلی قلعه، دارای کوچههای کمعرض و پر پیچ و خم و قطعات تفکیکی کاملاً نامنظم است..
هر جا که رقابت در میان باشد، همگی سود می برند. هیچ فروشنده ای دوست ندارد به تنهایی در یک بازار بزرگ مشغول فروش باشد، چراکه مشتری به بازاری مراجعه خواهد کرد که فروشندگان زیادی در آن حضور داشته باشند و قدرت چانه زنی او بالا رود.
علاوه بر این در شهرک صنعتی چهاردانگه تولیدی های فراوانی وجود دارد که به ویژه در سال های اخیر اقدام به فروش مستقیم تولیدات خود می نمایند. از این جمله میتوان به تولیدی های مبل و اثاثیه منزل اشاره نمود که بازار بزرگی را در شهرک صنعتی چهاردانگه ایجاد کرده اند.
در میان کامیون های داخلی کامیون FM، FH و NH ساخت سایپادیزل کاملاً به روزند و از سوی شرکت ولووی سوئد به طور مستقیم کد تولید دریافت می کنند و کامیون اکتروس ساخت ایران خودرودیزل نیز یک سال با تکنولوژی روز دنیا فاصله دارد.
آنها می گویند در شرایطی که تولید کامیون با رشد درصدی رو به روست و تعدادی از کامیون ها در انبارها باقی مانده اند و منتظر ارائه تسهیلات بانکی به رانندگان هستند، دلیلی ندارد کامیون های دست دوم از خارج وارد شود و نباید مشکلات حمل ونقل کشور و هزینه های بالای صادرات و واردات را تنها به عامل گرانی کامیونهای ساخت داخل نسبت داد. در حال حاضر تنوع بیش از نوع محصول تولیدی در داخل کشور، هر نوع سلیقه و انتظاری را پاسخ می دهد و رضایت مشتری را جلب می کند.
هم اکنون موضوع کاهش تعرفه های واردات خودروهای دست دوم و تبلیغات وسیعی با عنوان «خودروهای ارزان قیمت» از سوی واسطه ها و عده ای از تجار دنبال می شود که در صورت عدم تحرک لازم دولت و خودروسازان و نظام بانکی در جهت جلب رضایت مشتریان، رانندگان و موسسات حمل ونقل، فشار آنها برای باز کردن درها و کاهش تعرفه ها و واردات رنگارنگ خودروهای دست دوم افزایش خواهد یافت.
ویژگی است.راتژیک کشور پهناور ایران و قرارگرفتن در مسیر ترانزیت بین المللی، توجه افزونتر به صنعت تولید کامیون و کشنده ها و نیز ارائه تسهیلات بیشتر از سوی دولت به رانندگان و شرکت های حمل بار و کالا را ضروری میکند؛ تا حضور کامیون ها و کشنده های ایران در جاده های کشور و کشورهای مسیر ترانزیت کالا افزایش یابد و به رشد صادرات و تجارت کالا و صنعت کشور کمک کند. به این منظور باید برنامه جامع و هماهنگی توسط وزارت صنایع و نهادهای متولی حمل و نقل اجرا شود.
برخی صاحبه نظران هشدار داده اند که اگر واردات خودروهای دست دوم را بپذیریم، به این معنی است. که است.انداردها و وضعیت حمل ونقل و جاده ها و کامیون های ما با است.انداردهای روز جهان و اروپا منطبق نیست و برخی شرکت ها و سازمان های فروش و بیمه کالا حاضر نخواهند شد با کامیون های دست دوم و فرسوده ایرانی به ترانزیت کالا بپردازند.