شیشانداز ورامینی از مهمترین و سنتیترین غذاهای ورامین محسوب میشود. این غذا برای صبحانه و عصرانه طبخ میگردد و مردم برای روزهای پرکار از این غذا میل میکردند. این غذای بسیار خوشمزه از موادی شامل پیازداغ فراوان، گردو و تخممرغ تهیه میشود.
قصر بهرام ورامین یکی دیگر از بناهای تاریخی معروف ورامین مربوط به دوران صفویه است.. این کاروانسرا در ۵ کیلومتری تهران و سه کیلومتری شمال شرق کارونسرای عین الرشید قرار دارد. قصر بهرام در بین بومیان ورامین در گذشته به عباسآباد نیز شناخته میشد. پلان این بنا به شکل کاروانسرایی چهار ایوانی، اطاقها در اطراف حیات مرکزی و اسطبلها در پشت آن می باشد.
کمی بعد وارد دشت ورامین شدیم در هر قدم نهر آبی بود که از کوهستان سرازیر میشد به مزارع سبز و خرمی برخوردیم. زارعین در مزارع مشغول کار بودند ما به تماشای یک قرقی مشغول شدیم که در هوا پرواز میکرد و ناگهان به زمین فرود آمد و مرغی را شکار کرد. دشت مانند تابلوی دورنمایی است. که گویی به دست نقاشان ژاپنی با نقشهای ته طلایی مطلوبی در زمینه سیاه ساخته شدهاست، از دور دهکدهای دیده میشود که در دامنه کوه واقع است. و از تابش اشعه خورشید منظره خاصی دارد…
بعد از روشن شدن کمپرسور هوای مکیده شده محیط از فیلتر این دستگاه عبور کرده و سپس وارد قسمت هواساز می گردد. در این قسمت دو روتور مارپیچی بصورت نر و ماده قرار گرفته است. که با فاصله بسیار کم و به صورت متناوب در حال دوران می باشند. پس از انکه هوا از طریق فیلتر وارد این بخش شد، بین دو ماپیچ به دام افتاده و به علت کاهش حجم پیوسته انرژی جنبشی مولکول های هوا بالا میرود و بدین ترتیب فشرده سازی هوا صورت می پذیرد. هوای فشرده شده از انتهای مارپیچ ها خارج و بعد از فیلتر شدن روغن در مخزن هایی که برای ذخیره تعبیه شده است. دخیره سازی می شود.
از کمپرسورهای اسکرو بیشتر در کارخانجاتی که به هوای فشرده بالاتر از لیتر در دقیقه نیاز باشد است.فاده می شود. عملیات فشرده سازی هوا توسط چرخش روتور مارپیچی صورت می پذیرد. از اجزای تشکیل دهنده کمپرسور اسکرو می توان به سیستم هواساز، تابلو برق، الکتروموتور، رادیاتور، مخزن و شیرهای ورودی و خروجی اشاره نمود. این نوع کمپرسورها توانایی تولید فشار هوایی بین تا بار را دارند.
از کمپرسورها برای صنایع و مصارف خانگی است.فاده میشود برای مثال در باد کردن لاستیکها، ساخت یخچالها و… ردپای کمپرسور به چشم میخورد. همچنین در وسایل نقلیه نیز از کمپرسور ها برای فشردهسازی هوای ورودی به سیلندر است.فاده میشود؛ و جالب است. بدانید که در موتورهای جت از نوع مخصوصی از کمپرسور ها بهره میگیرند.
انتقال انرژی بصورت متناوب از این نوع کمپرسور به سیال صورت می گیرد! قدرت تراکم این نوع کمپرسور از نوع دیگر یعنی دینامیک بیشتر است.. نیرو و انرژی لازم برای حرکت و کار این نوع از این کمپرسورها توسط موتور الکتریکی یا موتور دیزلی تامین می شود.
از کمپرسورها برای فشردهکردن گازها است.فاده میشود. در حقیقت کمپرسورها با صرف انرژی مکانیکی که که با بکارگیری موتورهای الکتریکی، دیزل و یا بنزینی، سیال را با سرعت به درون خود مکیده، آن را فشرده میکنند. در اثر این عملیات، دمای گازی که فشرده میشود نیز افزایش مییابد. معمولاً گاز پرفشار خروجی از کمپرسورها را از یک سیستم خنککننده عبور میدهند تا دمای گاز کاهش یابد. انواع گوناگونی از کمپرسور وجود دارد که برای مصارف صنعتی و عمومی طراحی شدهاند. کمپرسور هوا گونه ای از کمپرسورها میباشد. با افزایش هوای فشرده در مخازن این تجهیزات فشار هوا نیز افزایش می یابد. افزایش هوای فشرده داخل مخزن تا حد مجاز ادامه پیدا میکند و سپس دستگاه خاموش شده و هوای فشرده تا زمان است.فاده در مخزن نگهداری میکند.