بومهن از توابع پردیس است. و این منطقه در ارتفاع بین تا متری از سطح دریا قرار دارد و در نتیجه آب و هوای بومهن از تهران بسیار خنکتر است.. به همین دلیل مسافران بومهن هوای بسیار مطبوعی را تجربه خواهند کرد و در فصل تابستان که بسیاری از نقاط ایران گرم و سوزان است.، ساکنان این نقطه از خنکای هوای لذت میبرند. علاوهبر این، باید پاکیزگی هوای بومهن را در قیاس با شهر پرترافیک تهران یادآوری کرد که مزیت بزرگی برای ساکنان این منطقه ییلاقی است..
این مکان تاریخی روی تپهای مشرف به نقطهی برخورد دو روخانه رودهن و بومهن قرار گرفته و در اطراف آن آبانبار و تونلهای مختلفی وجود دارد. متأسفانه هماکنون تنها دیوارههای بیرونی قلعه باقیمانده و ساختمان داخلی از بین رفته است.. اما با این حال میتوانید در اطراف قلعه گردش کنید، از تونلهای عبور نمایید و بالای تپهای که این دژ در آن قرار دارد، است.راحت نمایید. همچنین منظره اطراف قلعه بسیار زیبا است. و میتوانید به سراغ تپههای نزدیک آنجا هم بروید.
بومهن بخشی از شهرستان پردیسِ تهران است.. این شهرستان در شرق است.ان تهران واقع شده و دارای دهستانهای مختلفی است.. به دلیل خنک بودن آب و هوای شهرستان بومهن، بسیاری از پایتختنشینان ترجیح میدهند که در هنگام گرما به این شهر سفری داشته باشند. در این مطلب برای علاقهمندان سفر، به معرفی بومهن میپردازیم. با ما همراه باشید.
در بسته بندی فعال از حس گرها و شناساگرهای مناسب است.فاده می شود. البته هرچند آثار مثبت این نوع بسته بندی بر کیفیت، ایمنی و سلامت غذا تا رسیدن به دست مصرف کنندگان ثابت شده اما باید به جنبه های اقتصادی و بازاریابی آن نیز توجه داشت. محققان شکل های مختلفی از بسته بندی هوشمند را ابداع کرده اند که از جمله ی آنها بسته بندی هایی هستند که در آنها از حس گرهای اکسیژن، شناساگرهای نشان دهنده ی تازگی و بروز فساد در غذا، شناساگرهای سالم بودن بسته و شناساگرهای زمان دما است.فاده می شود. اگر مشکل صرفه ی اقتصادی بسته بندی های هوشمند حل شود است.فاده از آن ها در مواد غذایی از جمله گوشت و محصولات گوشتی اجتناب ناپذیر خواهد بود.
یک محصول غذایی از اولین مراحل تولید و سپس در روند انتقال و جابه جایی به واسطه ها و سپس فروشگاهها تا رسیدن به مرحله پایانی، یعنی جای گرفتن در سبد خرید مصرف کننده و حتی در طول دوره مصرف با مخاطبان بسیاری مواجه خواهد بود. وقتی یک محصول در ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم با مخاطب قرار بگیرد، در دستان او باشد و یا تنها در مسیر نگاه او، انتقال اطلاعات از محصول به مخاطب بلافاصله آغاز می شود. هر مخاطب با توجه به این که چه نوع ارتباطی با محصول دارد، به آن محصول توجه می کند و به دنبال اطلاعات لازم و مورد نیاز خود می شود. اطلاعاتی که یک کارگر بسته بندی، حمل کننده بار، واسطه فروش، فروشنده، یک فروشگاه یا یک مصرف کننده نیاز دارند با یکدیگر متفاوتند. می توان گروههای مخاطب یک محصول غذایی و نیازها و خواستههای آنها را به صورت منظم دسته بندی کرد. اما بزرگ ترین و مهم ترین آنها مصرف کننده نهایی است.. بنابراین سلایق و خصوصیات این گروه نقش مؤثرتر و مهم تری در تعیین مشخصات محصول دارند .
صنعت بسته بندی در ایران بسیار پراکنده است. و این مسئله در عین اینکه چالشهایی را برای متصدیان و مسئولان این بخش به وجود آورده، مزایایی هم به همراه داشته است.. در ایران کارخانه های تولید بسته بندی زیادی فعالیت میکنند که به بخش های زیر قابل تقسیم است.:
دقت در انتخاب نوشته ها، چیدمان حروف روی بسته بندی، انتخاب فونت و نام مناسب نیز بسیار مهم است.. نوشته ها نیز جزء عناصر بصری هستند که با انتخاب صحیح می توان از تأثیر اشتباه و معکوس آنها بر بیننده جلوگیری کرد. فرم، بافت ها و ش کل همگی باید در جهت رسیدن به هدف به کار روند.
در برخی از فروشگاه ها، همزمان علاوه بر مواد غذایی نظیر سبزیجات (که برگهای آن می تواند به شدت آلوده باشد)، سایر مواد غذایی مانند گوشت، مرغ و ماهی(که به شدت فساد پذیر هستند) نیز به فروش می رسد، لذا در چنین فروشگاه هایی بسته بندی مواد غذایی سریع فاسد شدنی (نظیر گوشت، مرغ و ماهی) از آلودگی این مواد جلوگیری می نماید.