شهرری تنها منطقه باستانی است.ان تهران است. که دارای ثار تاریخی بسیار زیادی است. که به قطب توسعه تورسیم مذهبی تهران تبدیل شده است..جاذبه های تاریخی این شهر دارای قدمت بسیار زیادی هستند مانند باروی برین که به سده های پیش از میلاد تعلق دارد. برخی از آثار مهم و تاریخی شهرری اعم از:
این منطقه قطب توسعه توریسم مذهبی است.ان تهران به شمار می رود. از ويژگی های دیگر منطقه می توان به همجواری با کوه بیبی شهربانو و حريم جنوبی شهر تهران، دسترسی مناسب با توجه به عبور کمربندی تهران (آزادگان) از شمال منطقه و نيز وجود ايستگاه های فعال مترو و امکان ارتباط سريع با تهران اشاره کرد.
کتیبه ها و نقوش برجسته شکارشیر فتحعلیشاه قاجار : کوهی است. که چشمه علی از پای آن جاری می شود و به کوه سرسره معروف است.. تصویری برجسته از زمان ساسانیان بر بدنه آن کنده کاری شده است. که پادشاه ساسانی را سوار براسب و نیزه ای در دست نشان داده است..
تشخیص اتصال کوتاه و تغییر شدید جریان نیز به عهده سیم پیج های داخل آن است.. این تغییر شدید جریان، طبق قوانین الکترومغناطیس باعث ایجاد میدان مغناطیسی در اطراف سیم پیچ ها می شود که این موضوع باعث جابجایی هسته و قطع مکانیکی بخش هایی از مدار و هم چنین حفاظت از هادی های موجود بین منبع و اتصال کوتاه می شود.
با پیشرفت صنعت برق و مشکلات موجود در دژنکتورهای روغنی وجود دژنکتورهایی با عملکرد بهتر احساس میشد. به همین دلیل کلیدهای هوای فشرده طراحی شد و در سطح ولتاژهای بالاتر از کیلوولت مورد بهرهبرداری قرار گرفت. تصاویر زیر وضعیت مکانیسم دژنکتور هوای فشرده را در سه وضعیت بسته، در حال قطع و باز نشان میدهد.
مکانیزم شارژ فنری با دو مکانیزم ضامن دار به طور مستقل کار می کند. شامل مکانیسم شارژ برای کار با دست و یا مکانیزم شارژ با موتور محرک و یا قابل تنظیم برای هر دو حالت است.. هم چنین این ضامن دارای نوع خاصی از پوشش عایقی است. که اپراتور را از خطر برق گرفتگی دور می کند.
در آموزش کنترل موتورهای الکتریکی صنعتی ، ابتدا روشهای سیمکشی و نصب مدارهای کنترل موتور در درسهای اول و دوم ارائه شده است.. در ادامه، در درسهای سوم تا نهم درباره انواع موتورها و روشهای کنترل آنها بحث شده است.. همچنین، در این درسها کاربرد قطعات الکترونیک قدرت، آیسیها، PLCها و گیتهای منطقی در مدارهای کنترل موتور بیان شده است. و موتورهای DC، موتورهای AC و موتورهای پلهای معرفی شده و روشهای کنترل و حفاظت آنها به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است.. در درسهای دهم و یازدهم، به ترتیب، پلاک موتور و عیبیابی موتور مورد بحث قرار گرفتهاند. در نهایت، کاربرد ادوات نیمههادی، پیالسیها و آیسیها در درسهای دوازدهم تا پانزدهم ارائه شده است..
مثلا در ترانس های کاهنده روی تیر برق ها که ولتاژ کیلوولت را به ولت تبدیل می کنند، برای قطع بار مدار از همان سکسیونر است.فاده می کنند. عملکرد دیگر سکسیونرها به عنوان ایزولاتور برای دژنکتورهاست؛ به این صورت که در ورودی و خروجی دژنکتورها قرار می گیرند و در مواقع لزوم می توان دژنکتور را به طور کامل از شبکه خارج و تعمیر یا تعویض کرد.