کتیبه ها و نقوش برجسته شکارشیر فتحعلیشاه قاجار : کوهی است. که چشمه علی از پای آن جاری می شود و به کوه سرسره معروف است.. تصویری برجسته از زمان ساسانیان بر بدنه آن کنده کاری شده است. که پادشاه ساسانی را سوار براسب و نیزه ای در دست نشان داده است..
علاوه بر این، اماکن مذهبی و آرامگاههای معروف دیگری نیز در شهر ری وجود دارد که از جمله آنها میتوان به آرامگاه ابن بابویه، آرامگاه بی بی زبیده، آرامگاه بی بی شهربانو، آرامگاه امام زاده عبدالله، آرامگاه امام زاده حمزه، آرامگاه جوانمرد قصاب، آرامگاه امام زاده ابوالحسن، آرامگاه امام زاده طاهر، آرامگاه امام زاده هادی، مسجد فیروزآبادی، مسجد افضلیه، آرامگاه جلال آل احمد، آرامگاه علامه علی اکبر دهخدا، آرامگاه غلامرضا تختی، آرامگاه میرزاده عشقی و اشاره کرد.
این منطقه قطب توسعه توریسم مذهبی است.ان تهران به شمار می رود. از ويژگی های دیگر منطقه می توان به همجواری با کوه بیبی شهربانو و حريم جنوبی شهر تهران، دسترسی مناسب با توجه به عبور کمربندی تهران (آزادگان) از شمال منطقه و نيز وجود ايستگاه های فعال مترو و امکان ارتباط سريع با تهران اشاره کرد.
صنعت چرم از پوست حیوانات است.فاده می کند. چرم یک منبع تجدیدپذیر است. یعنی دوباره تولید می شود. اگر چرم تولید نمی شد، باید با مواد عمدتاً مصنوعی که از منابع تجدید ناپذیر. کالاهای دیگری تولید می شد. چرم در طیف گستردهای از محصولات از جمله لباش تا کیف و کفش تولید می شود چرم به کیفیت زندگی روزمره کمک می کند. اما مواد شیمیایی صنعت چرم سازی در میزان کیفیت و دوام این کالاهای چرمی بسیار تاثیر گذار است.. این مواد و متریال شیمیایی در فرآیند تولید چرم نیز نقش مهمی دارند.
اگر آهک باقیمانده از مرحله قبل کاملا حذف نشود، مرحله رنگ آمیزی را دچار مشکل می کند. برای این منظور میتوان از مواد شیمیایی مورد است.فاده در صنعت چرمسازی مانند نمک های آمونیوم، بی سولفیت سدیم، اسید سولفوریک و … است.فاده می شود.
پس جای تعجب نیست اگر بگوییم تبریز ۸ درصد محصولات چرمی کشور از جمله کیف، کفش و غیره را تولید میکند. جالب است. بدانید که علاوهبر تامین نیازهای داخلی کشور، تولیدات چرم تبریز به خارج از کشور نیز صادر میگردد. در حال حاضر بیش از دویست و پنجاه کارگاه تولیدی چرم در شهر تبریز فعالیت میکنند. فعالیت بیشتر این کارگاهها در حوزه تولید چرم سنگین و تعداد کمتری در حوزه تولید چرم سبک میباشد.
از طرفی به دلیل علاقه فراوان مردم ایران به کالاهای چرمی نه تنها بازار تولیدکنندگان صنعت چرم هنوز اشباع نشده است.، بلکه مشتریان زیادی نیز به دنبال محصولات این چنینی هستند. بنابراین آینده روشن و قابل پیشرفتی پیش روی این صنعت قرار دارد.
برند چرم درسا به عنوان یک برند لاکچری در کشور ایران شناخته میشود که مشتریان آن بیشتر قشر مرفه جامعه هستند. تمرکز برند درسا روی شیک بودن و جنبه مجلل بودن محصولات این شرکت میباشد. همچنین برند درسا با شناخت مخاطبان خود در سرتاسر ایران و مطالعه درباره سبک زندگی انسان در عصر جدید،توانست با ترکیب چرم و طلا برند تاج درسا را خلق کند. این مجموعه با همکاری و ارتباطی که با برندهای خارجی و مطرح دنیا مانند برند سواروسکی دارد جایگاه ویژه ای در اذهان عمومی پیدا کرده است..