تهران بهعنوان پایتخت ایران در طول حیات خود محل وقوع رویدادهای تاریخی متعددی بوده است.. یکی از مشهورترین نقاط شهر از این نظر میدان بهارستان است.. میدان بهارستان تهران از مهمترین و قدیمیترین میدانهای پایتخت است. که نظارهگر رویدادهای تلخ و شیرین بسیاری بوده است.. با کجارو همراه باشید.
میدان بهارستان از جنوب به محله سرچشمه، از شمال به خیابان بهارستان و محله فخرآباد، از غرب به خیابان جمهوری و باغ سپهسالار و از شرق به خیابان شهدا محدود میشود. بهترین راه دسترسی به میدان بهارستان است.فاده از متروی خط دو (فرهنگسرا-صادقیه) است.. (
از مهمترین اتفاقات در این میدان میتوان به ایجاد نخستین مجلس قانونگذاری در دوره مشروطه، به توپ بستن مجلس زیر نظر لیاخوف روسی، راهپیمایی مخالفان و موافقان دکتر مصدق و... اشاره کرد. برخی از رویداد تاریخی بهارستان شامل موارد زیر میشود:
کنسرو سبزیجات، سس ها، چاشنی ها و ادویه جات، غذای بچه و مرباهای گوناگون در شیشه محافظت می شوند. بازار بسته بندی های شیشه ای رشد فراوانی در بخش هایی از اروپای شرقی داشته است.. این نوع بسته بندی عمده مصرف را در بسته بندی سبزیجات داشته است..
کیسهها، یکی از رایجترین انواع بسته بندی مواد غذایی هستند. معروفترین میان وعدهها را در درون این کیسهها قرار میدهند و از قسمت پایین و بالا، پرس میکنند. این کار باعث میشود تا مواد غذایی از محیط، هوا و آلودگی در امان بماند. برای مثال میتوان به میان وعدههایی مانند چیپس، چوبشور و میوههای خشک، آجیل و .... اشاره کرد.
اجراء بصری و گرافیکی در بسته بندی یک محصول غذایی، باید بتواند علاوه بر اطلاع رسانی و معرفی نقش تبلیغی و بازاریابی را نیز برای محصول درون خود ایفا کند. هر بسته می تواند به طور مستقل مانند یک بروشورپوستر و است.ند نمایش و غیره عمل کند. یعنی چنان كامل و جذاب و آگاهانه طراحی شده باشد تا بتواند خریداری را که محصول را نمی شناسد و در مورد آن اطلاعات کافی ندارد، ترغیب به خرید کند. به بیان دیگر بسته بندی موفق باید خود، محصول خود را بفروشد .
در اصل هدف این است. که به مخاطب گفته شود محصول موجود خوش طعم، سلامت و دارای ارزش غذایی بالاست. حال طراح باید به دنبال سمبل هایی از سلامتی و خوش طعمی بگردد تا همان احساس را ذهن خریدار بیدار کند. برخی فرم ها و رنگها در یک فرهنگ، معانی خاص یافته اند. بنابراین فرهنگ گروه مصرف کننده، در لیست اولویت مطالعات قرار دارد. مثلا چهار رنگ اصلی که برای سلامتی به آنها نیازمندیم عبارتند از سبز، قرمز، زرد و آبی. در موادغذایی توجه کمتری به رنگ آبی شده است.. زیرا این رنگ نسبت به سایر رنگها کمتر احساس مفید بودن، تحریک اشتها، سلامتی و غیره را القا می کند.
صنعت بسته بندی در ایران بسیار پراکنده است. و این مسئله در عین اینکه چالشهایی را برای متصدیان و مسئولان این بخش به وجود آورده، مزایایی هم به همراه داشته است.. در ایران کارخانه های تولید بسته بندی زیادی فعالیت میکنند که به بخش های زیر قابل تقسیم است.: