به واسطه داشتن بافت قدیمی و نیاز به نوسازی در جنوب تهران و نیاز به بازسازی این بافت ، تعداد املاک کلنگی و مالکان مایل به مشارکت و نوسازی ساختمان ها روز به روز افزایش میابد . برای آشنایی با برترین سازندگان جنوب تهران و یافتن خانه های کلنگی در این بخش از تهران به صفحه اصلی سایت مراجعه فرمایید .
منطقه تهران دارای محله هایی با بافت قدیمی، مانند سایر محله های جنوب تهران است. که سابقه ی شکل گیری این منطقه را سال تخمین زده اند؛ این منطقه سالها در حاشیه ی تهران بوده و در دهه های اخیر در محدوده ی شهری تهران و محله های جنوب تهرانجای گرفته است..
جواد فرد دانش را کمتر کسی در تهران می شناسد ولی این فرد در سال اراضی ای که در اختیار خود داشت را به محله مسکونی تبدیل کرد و کمک کرد بسیاری از تهرانیهایی که صاحب خانه نبودن با هزینه های بسیار پایین اسکان داده شوند. این محله امروزه به عنوان جوادیه شناخته می شود و یکی از مشهورترین محله های تهران می باشد و ریشه های سنتی تهران هنوز در آن مشاهده میشود.
در ابتدا هدف بسته بندی نگهداری محصولات غذایی فصلی بوده اما با رشد جوامع این ضرورت احساس گردید تا محصولاتی که در یک منطقه خاصی تولید می شود جهت است.فاده به منطقه دیگری انتقال یابد و این هنر بسته بندی بود که امکان حفاظت و نگهداری محصول را در این پروسه انتقال از محلی به محل دیگر فراهم آورد.
دقت در انتخاب نوشته ها، چیدمان حروف روی بسته بندی، انتخاب فونت و نام مناسب نیز بسیار مهم است.. نوشته ها نیز جزء عناصر بصری هستند که با انتخاب صحیح می توان از تأثیر اشتباه و معکوس آنها بر بیننده جلوگیری کرد. فرم، بافت ها و ش کل همگی باید در جهت رسیدن به هدف به کار روند.
در اوایل از سرب برای پوشاندن قوطیها و مهر و موم کردن درب قوطیها است.فاده میشد. اما متاسفانه این کار مرگ ومیر ناشی از مسمومیت غذایی را به دنبال داشت. مدتی بعد هم با بهبود فناوری، غذاهای کنسرو شده ایمن وارد بازار شدند. حالا مواد قبل از قرار گرفتن در قوطی پخته میشوند تا آلودگی آنها از بین برود. از جمله این موادغذایی میتوان به گوشت سبزیجات و میوهها اشاره کرد.
جواب این سؤال، طراحی آگاهانه و حرفه ای است.. طراح یک بسته بندی باید نیاز مشتریان و مخاطبان و حتی برداشتهای ناخودآگاه آنها را نسبت به آنچه که می بیند و لمس می کند بداند. پس یک طراح باید بر شخصیت افراد و تمایل آنها حتی بیش از خودشان مطلع باشد. همچنین طراح باید در مورد قدرت اثرگذاری عناصر بصری اطلاعات کامل داشته باشد. او با توجه به بررسی شرایط جامعه و مطالعه روند مصرف محصول، بهترین رنگ، فرم، بافت، تصویر و نوشته را برای بسته بندی آن انتخاب می کند. از خاصیت اثربخشی تصاویر، فرمها و رنگ ها در بسیاری از مسائل روزمره می تواند بهره گرفت. ویژگیهای رنگ ها در کاربرد آنها نقش مهمی دارند. رنگها در علم روانشناسی بسیار مورد تحقیق و مطالعه قرار گرفته اند و اثرات آنها همانند فرمول های ریاضی اثبات شده اند. رنگها و فرمها بازتاب و بیانگر تفکرات و احساسات ما هستند و ارتباط محسوسی با زندگی انسان دارند.
بسته بندی فعال و هوشمند به نوعی از بسته بندی مواد غذایی گفته می شود که نسبت به تغییراتی که در طول مدت نگهداری ماده غذایی رخ می دهد. حساس است. و به آن واکنش نشان می دهد. بسته بندی فعال و هوشمند، در میان پژوهش های جدید در صنعت بسته بندی جای ویژه ای برای خود باز کرده است.. به عنوان مثال مشخص شده است.فاده از این نوع بسته بندی برای محصولات گوشتی و ماهیچه ای مزایای زیادی دارد.