مشکلات دیگری که کوه دماوند و محدودهٔ پیرامون آن را تهدید میکنند عبارتاند از: ساختوساز بیضابطه، تصرف منابع طبیعی برای است.فادهٔ غیرقانونی و شخصی، افزایش جمعیت انسانی و خودروها، حضور بیش از اندازهٔ گردشگران بدون آنکه آموزشهای لازم در رابطه با طبیعتگردی و حفظ محیط زیست به آنها داده شده باشد، نوشتن یادگاری در طول مسیر (بهویژه بر فراز قلهٔ دماوند)، نصب تابلوهای یادبود و پرچمهای گروهها و یادگاریهای کشتهشدگان، کمبود اقامتگاه و تبلیغات نامناسب.
پوشش گیاهی این منطقه غنی است.؛ بهگونهای که از بسیاری گیاهان دارویی این منطقه در کتابهای معتبر گیاه شناسی یاد شده است.. در ارتفاعات مختلف کوه دماوند، گیاهان فراوان و گوناگونی میروید که برخی از آنها فقط در یک ارتفاع خاصی دیده میشود. گیاهان این منطقه که به اسم دماوند نامگذاری شدهاند، عبارتاند از: کلاه میرحسن دماوندی، کزل دماوندی، بومادران دماوندی، پیرگیاه دماوندی، ریش قوش دماوندی، فراموشم مکن دماوندی، زنگولهای دماوندی، کتانی دماوندی و ماشک دماوندی.
فشار هوا در قله دماوند نصف فشار هوا در سطح دریا است.. کمینه دمای هوا در ارتفاعات دماوند تا درجه زیرصفر (در زمستان) و تا دو درجه زیر صفر (در تابستان) پایین میآید. میانگین بارندگی در ارتفاعات دماوند میلیمتر در سال بوده و بارش در ارتفاعات معمولا بهصورت برف است..
نوعی از سینی که دارای سطحی صاف با لبههای برجسته است.، به منظور نگهداشتن محصول کاربرد دارد. سینیها از مواد مختلفی مانند مقوا ساخته شدهاند. گوشتها، دانههای گیاهی و نوشیدنیها را درون آن میگذارند تا به راحتی حمل شوند.
یک محصول غذایی از اولین مراحل تولید و سپس در روند انتقال و جابه جایی به واسطه ها و سپس فروشگاهها تا رسیدن به مرحله پایانی، یعنی جای گرفتن در سبد خرید مصرف کننده و حتی در طول دوره مصرف با مخاطبان بسیاری مواجه خواهد بود. وقتی یک محصول در ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم با مخاطب قرار بگیرد، در دستان او باشد و یا تنها در مسیر نگاه او، انتقال اطلاعات از محصول به مخاطب بلافاصله آغاز می شود. هر مخاطب با توجه به این که چه نوع ارتباطی با محصول دارد، به آن محصول توجه می کند و به دنبال اطلاعات لازم و مورد نیاز خود می شود. اطلاعاتی که یک کارگر بسته بندی، حمل کننده بار، واسطه فروش، فروشنده، یک فروشگاه یا یک مصرف کننده نیاز دارند با یکدیگر متفاوتند. می توان گروههای مخاطب یک محصول غذایی و نیازها و خواستههای آنها را به صورت منظم دسته بندی کرد. اما بزرگ ترین و مهم ترین آنها مصرف کننده نهایی است.. بنابراین سلایق و خصوصیات این گروه نقش مؤثرتر و مهم تری در تعیین مشخصات محصول دارند .
در اصل هدف این است. که به مخاطب گفته شود محصول موجود خوش طعم، سلامت و دارای ارزش غذایی بالاست. حال طراح باید به دنبال سمبل هایی از سلامتی و خوش طعمی بگردد تا همان احساس را ذهن خریدار بیدار کند. برخی فرم ها و رنگها در یک فرهنگ، معانی خاص یافته اند. بنابراین فرهنگ گروه مصرف کننده، در لیست اولویت مطالعات قرار دارد. مثلا چهار رنگ اصلی که برای سلامتی به آنها نیازمندیم عبارتند از سبز، قرمز، زرد و آبی. در موادغذایی توجه کمتری به رنگ آبی شده است.. زیرا این رنگ نسبت به سایر رنگها کمتر احساس مفید بودن، تحریک اشتها، سلامتی و غیره را القا می کند.
نشانگرهای دمایی که روی بسته بندی برچسب زده شده اند می توانند درباره ی بار حرارتی ای که سطح بسته بندی در زنجیره ی توزیع متحمل شده اطلاع بدهند و این کار را به صورت یک پاسخ قابل مشاهده به شکل تغییر شکل مکانیکی، تغییر رنگ یا جابه جایی رنگ انجام میدهند. به عنوان نمونه نشانگری به صوررت ورق های مستطیل شکل از جنس فیلم یا چسب روی محصول قرار می گیرد. این یک نشانگر به دما حساس است. و مصرف کنندگان با مشاهده ی وضعیت آن می توانند بفهمند که آیا محصولات غذایی فاسدشدنی در دمای بالا قرار گرفته اند یا نه.
بستهبندی با کاغذ به دلیل هزینه کم و قابلیت چاپ عالی، انعطاف پذیری بالا و قابلیت بازیافت آن طرفداران بسیاری دارد. اما یکی از ایرادهای بسته بندی کاغذی، حساسیت بالای آن به رطوبت است.. پیشنهاد میکنیم برای مطالعه بیشتر به مقاله "