اندازه گیری فیزیکی در چهاردانگه ( مشاوره و اجرا )

Physical measurement-1
Physical measurement-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



چهاردانگه شهری با حدود ۵ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی شهر تهران بزرگراه آیت الله سعیدی واقع شده است..این شهر دارای قدمت بالایی بوده و خود شامل دو شهرک صنعتی برگ می باشد. وجود این دو شهرک صنعتی در جوار شهر چهاردانگه موجب شده که این شهر از نظر تولیدی یکی از قطب های است.ان تهران به شمار آید. وجود شرکت های بزرگی از جمله؛ ایران خودرو دیزل، سدید، کیان تایر، لوله سازی، سینجرگاز،یاران و &#; خود مؤید این موضوع می باشد.

چهاردانگه را به بازار مبلمان می شناسند اما حقیقت چیز دیگری است.. اگر به این بازار مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که جدای از مبلمان، صنایع چوب و کابینت سازی نیز در این شهرک رونق فراوانی دارد. در واقع یکی از بزرگترین نمایشگاه های فروش کابینت نیز به شمار می رود.

اگر قیمت های چهاردانگه تهران را با دیگر بازارهای کابینت و مبل تهران مقایسه کنید، متعجب خواهید شد. قیمت ها در چهاردانگه به طرز شگفت انگیزی پایین است.. برای مثال، بازار مبل یافت آباد که فاصله زیادی با چهاردانگه ندارد، قیمت های بسیار بالاتری دارد.


این ابزار تجهیزاتی مقیاس بندی شده هستند که بر اساس یک یکای مشخص، می توانند مقدار یک کمیت فیزیکی را گزارش کنند. این تجهیزات بر اساس یکاهای مختلف کالیبره می شوند و می توانند با دقتی معین یک کمیت را اندازه بگیرند. گسترش تکنولوژی و شناخت دقیق قوانین و خواص فیزیکی موجب شده است. تا به مرور زمان پیشرفت های چشمگیری در تجهیزات اندازه گیری رخ دهد. ارائه متد های جدید اندازه گیری بر اساس ابداعات و اختراعات در کنار پیشرفت روز افزون تکنولوژی منجر به ظهور تجهیزاتی پیشرفته تر، دقیق تر و کاربردی تر شده است.. به عنوان مثال بعد از اختراع لیزر و است.فاده از خواص فیزیکی آن، متر های لیزری به وجود آمدند که با دقت و سرعت بالا می توانستند فواصل را اندازه گیری کنند.

صحت در سنجش به میزان انحراف نتیجه به دست آمده از یک معیار درست و دقیق گفته می شود .بر اساس تعریف داریم : E=A-B .که E  صحت و A مقدار اندازه گیری شده و B مقدار دقیق و درست است.. از آنجا که مقدار دقیق و درست در ابزار اندازه گیری مجهول است. بنابراین میزان صحت یک دستگاه در مقایسه با یک تجهیز دقیق و درست در آزمایشگاه های کالیبراسیون بر اسا درصد بیان می گردد. مثلا اگر رنج اندازه گیری یک  فشارسنج بین تاBar باشد و میزان صحت آن F.S.D % باشد بنابراین خطای اندازه گیری توسط این فشار سنج در بازه تا بار ، بار است.. مقدار صحت عموما توسط سازنده اعلام می شود.

بسیاری از افراد تصور می کنند علم فیزیک، علمی پیچیده و دشوار است. و با زندگی واقعی آنها هیچ ارتباطی ندارد. البته شاید این تصور ناشی از آن باشد که بسیاری از دانشمندان مشهور این حوزه، با است.فاده از ابزارهای پیچیده، در خصوص مفاهیمی همچون ساختار جهان و یا ذرات بسیار کوچک درون اتم ها مطالعه و پدیده های مورد مشاهده خود را اندازه گیری می کنند.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر در چهاردانگه