بادام در ناحیه صنعتی آیینه ورزان ( فروش )

almonds-1
almonds-2



شرکت های ناحیه صنعتی آیینه ورزان، ناحیه صنعتی آیینه ورزان : واقع در است.ان تهران شهرستان دماوند می باشد .مساحت کلی شهرک 30 هکتارو مساحت صنعتی 28 هکتار می باشد. بعضی از شرکت های مستقر در این شهرک صنعتی عبارتند از : کارخانه تولید لوازم خانگی گاز ولگا - کارخانه پروتئین گلبانان - کارخانه صدف نارون پدر


از آجیل در تمام طول تاریخ نام برده شده و گمان می رود خاستگاه آن هند بوده باشد که به اروپا پخش گردیده و حدود سال میلادی به انگلستان رسیده است.. تولید تجاری بادام در آمریکا در اوایل قرن بیستم آغاز گردید و هم اکنون بیشتر از نصف تولید جهانی را شامل می شود. تولید بادام در آمریکا عمدتا محدود به ایالت کالیفرنیا می باشد.

به منظور جدا شدن بهتر میوه ها، باغ های بادام اغلب دو هفته قبل از برداشت آبیاری می شوند و سطح خاک باید تا حد امکان صاف و عاری از علفهای هرز باشد. درخت ها توسط دستگاه لرزاننده تکان داده شده و میوه ها بر روی زمین می ریزند. سپس میوه ها توسط دستگاه هایی که دارای بازوهای مکنده هستند جمع آوری شده و به داخل تریلی ها ریخته می شود. تیمار اتیلن و است.فاده از دستگاه لرزاننده مزایای متعددی دارد. مقدار عملکرد بادام در هر هکتار از یک تا دو تن (بدون پوست سبز) متغیر است. که به عملیات زراعی از جمله آبیاری و نیز به نوع رقم بستگی دارد.

میوه های بادام را می توان به صورت سبز (چغاله) و یا خشک برداشت کرد. میوه های بادام رقسم کاغذی (پوست نازک) نیز در مرحله سبز به منظور مصرف مستقیم برداشت می شود ولی این موضوع فقط به برخی کشورهای مدیترانه ای محدود می شود و فقط درصد تولید را شامل می شود). برداشتها میوه های خشک از نیمه دوم مرداد تا اواخر مهر صورت می گیرد. میوه های بادام در باغسانی که آبیاری نمی شوند زودتر از باغاتی که آبیاری می شوند می رسند.



( فروش ) های دیگر در ناحیه صنعتی آیینه ورزان