ضایعات الکترونیکی در شهرک صنعتی چهاردانگه ( خرید )

Electronic waste-1
Electronic waste-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



چهاردانگه در قدیم روستا بوده است.. بخش مرکزی آن به قلعه شهرت دارد. دلیل آن نیز دیوارهای بزرگ اطراف شهر است. که در گذشته برای جلوگیری از ورود راهزنان به داخل شهر می کشیدند. این منطقه بیش از ۵ سال قدمت دارد و مسجد جامع آن را می توان یکی از قدیمی ترین بناهای چهاردانگه تهران به شمار آورد.

البته دقت کنید که شهرستان ساری نیز دارای بخشی به نام چهاردانگه است.. به همین دلیل معمولاً هنگام نام بردن آن از واژه چهاردانگه تهران است.فاده می کنیم که با چهاردانگه ساری اشتباه نشود. بازار مبل چهاردانگه و بازار نعمت آباد نیز نام‌های دیگر چهاردانگه تهران هستند.

همان طور که عنوان شد، چهاردانگه تهران یک شهر صنعتی و تجاری به شمار می رود. به همین خاطر افراد زیادی برای خرید یا سفارش محصولات به این شهر مراجعه می کنند. همین عامل باعث شده که شهر رونق فراوانی گرفته و صنایع و فروشندگان زیادی برای تولید و عرضه محصولات خود به این شهر مراجعه کنند.


با وجود اینكه ضایعات الكترونیكی حاوی موادی سمی هستند، افراد كمی با این موضوع آشنا هستند؛ موادی مانند: سرب و كادمیویم كه در ساخت صفحه مدارات، اكسید سرب و كادمیوم در monitor cathode ray tubes)CRTs)، جیوه در صفحات مانیتور های صفحه تخت ، كادمیوم در باتری های رایانه ، پلاستیك های كه در كیس های رایانه است.فاده می شود، كابل های معمولی و كابل های حاوی پلی وینیل كلوراید كه در هنگام سوختن (جهت آزاد سازی مس از درون سیم ها) اكسیدهای سمی آزاد می سازند.

صنعت الكترونیك از رشد بالا و سریعی برخوردار بوده است.. همراه با این رشد، محصولات منسوخ شده و قدیمی صنعت رو ز به روز افزایش پیدا می كند؛ ضایعات الكترونیكی اكنون بیشترین رشد را در دنیای صنعت امروز داراست و بیشتر كشورهای صنعتی گریبان گر این مساله هستند. اكنون بیشتر دولت ها به فكر بازیافت این محصولات به صورت جامد هستند. بخشی از زباله صنعتی، طیف وسیعی از وسایل الكترونیكی مثل فریزر، وسایل تهویه مطبوع، تلفن های دستی، ضبط صوت های شخصی و كلیه وسایل الكتریكی مصرفی تا رایانه را شامل می شود[].

تخمین زده می شود که ٪ از لوازم الکترونیکی به علت عدم اطمینان از نحوه مدیریت آن ذخیره می‌شود. این زباله‌های الکترونیکی در خانه ها، دفاتر، انبارها و غیره نگهداری می‌شود و به طور معمول با زباله‌های خانگی مخلوط می‌شود که در نهایت همراه سایر زباله‌ها دفن می‌شود. این موضوع اقدامات مدیریتی قابل اجرا را ضروری می سازد. در صنایع، مدیریت ضایعات الکترونیکی و برقی باید از نقطه شروع تولید آغاز شود. این را می توان با تکنیک های کمینه سازی ضایعات و طراحی محصول پایدار انجام داد.



( خرید ) های دیگر در شهرک صنعتی چهاردانگه