پیشوا آب و هوای معتدل و نیمهخشک و در دشتها آب و هوای صحرایی مختص خود را دارد، نسبت به گرمسار و ورامین معتدل تر است. ولی شبهای زمستانی سردتری دارد. درجه حرارت پیشوا بین - درجه در زمستان و ۵+ درجه در تابستان در نوسان است.. در بهار و پاییز به علت وجود درختان فراوان و مصونیت از آلودگیهای تهران هوای فرحبخش و دلنشینی دارد.
احداث مترو در ورامین، پیشوا و قرچک بیش از ۵ سال قبل آغاز شده و هربار نمایندههای مجلس از طریق وعده پیگیری آن از مردم رأی گرفتند، اما متولی اجرای این پروژه بارها بین شرکت راه آهن و شرکت مترو دست به دست شده است.، با پیگیریهای محسن منصوری، است.اندار سابق تهران و معاون فعلی اجرایی رئیس جمهور در سفر اخیر رئیس جمهور اجرای مترو ورامین از راه آهن گرفته و تحویل شرکت مترو تهران شد، که احتمالاً دو سال هم برای تکمیل زمان لازم دارد.
«... ای مردم چرا نشستهاید؟ امروز عزاداری ما دو تا شد، یکی عزای امام حسین و دیگری اینکه دیشب دژخیمان شاه، ریختهاند منزل آیتالله خمینی و پس از دستگیری، ایشان را به تهران بردهاند و جمعی از مردم اعتراض کرده و زخمی شدهاند؛ ای مردم! خاک بر سرمان شد که مرجع تقلید ما دستگیرشدهاند…»
یکی دیگر از موارد مقايسه تاوركرين هاي روز دنيا زمان راه اندازی آنها است..انواع جرثقیل های برجی برای راه اندازی به زمان و کار مخنلفي نیاز دارند.پس از ورود جرثقیل به محل، نصب آن بسته به اندازه تاور کرین بین ساعت ها تا روزها طول می کشد.اگر کار شما دارای محدودیت های زمانی شدید است.، زمان راه اندازی یک جرثقیل برجی می تواند به نفع شما و هزينه هاي پروژه تان تمام شود.
فنآوریهای کلیدی در ساخت جرثقیلهای برجی بسیار سنگين با الزامات ایمنی و قابلیت اطمینان بالا انجام مي شود.همچنين،اين شركت در زمينه نوآوری فنآوری و الزامات تولید ركورد ثبت كرده است. و در عين حال ایمنی را در سراسر فرآیندهای حمل و نقل، مونتاژ يا جداسازی قطعات و عملیات فراهم كرده است..همچنين،بسيار سريع در مقایسه با فناوری تولید سنتی تاوركرين که حداقل ماه طول می کشد،توليد دارد.
تاورکرین ها علاوه بر قدرت بلند کردن بار و حرکت آن به سمت جلو و عقب دارای قدرت جابجایی بار در شعاع درجه و انتقال آن به هر نقطه ی دلخواه می باشند. معمولا این کار توسط یا الکتروموتور و یا گیربکس انجام می گیرد که جهت ایمنی آن نیز میکروسوئیچ هایی تعبیه گردیده که در مواقع لزوم از دور زدن بیجا جلو گیری می نماید.
قدرت باربرداری در تاور کرین بر مبنی ساختار آن ها می باشد که تا چه تناژی را می تواند از روی زمین بلند کند، این کار توسط الکتروموتور انجام می شود و الکتروموتور به گیربکس و از گیربکس به درام یا همان وینچ متصل است. و توسط وینچ مقدار نیاز سیم بکسل تا ارتفاع مورد نیاز دستگاه و رابطی به نام هوک قلاب به بار متصل می گردد .لازم به ذکر است. پس از راننده و فرمان هدایت، کلیه سیستم فوق توسط یک سری میکروسوئیچ در حال کنترل است. تا دستگاه بار بیش از حد مجاز را (تناژ) از روی زمین بلند نکند و ایمنی دستگاه حفظ گردد.
در فضاهای شهری تنگ و باريك كه اغلب فاصله کافی برای چرخش بازوی جرثقيل وجود ندارد.اين نوع تاوركرين بهترين گزينه است.،در چنین فضاهایی از جرثقیل برجی لوفینگ است.فاده می شود.در حالی که اکثر جرثقیل های برجی دارای یک بازوی افقی ثابت هستند،اپراتور در اين نوع تاوركرين مي تواند بازور را بالا یا پایین بیاورد تا جرثقیل بتواند در شعاع مناسب كار كند.يكي از موارد مقايسه تاوركرين روز دنيا برمي گردد به نوع تاوركرين لوفينگ كه بازوی آن مانند جرثقیل های برجی ديگر از چرخ دستی است.فاده نمی کند، بلکه به راحتي بالا و پايين مي شود.به همين دلیل جرثقیل های لوفینگ گران تر هستند و فقط در صورت نیاز است.فاده می شوند.