پیشوا از معدود شهرهایی است. که علیرغم نزدیکی به پایتخت، مهاجران کمی پذیرفته و بیشتر مردمان آن بومی همین منطقه هستند، به همین دلیل از شهرهای کم جمعیت است.ان تهران محسوب میشود. طبق سرشماری سال ۵، این شهر تعداد ۵۸ نفر جمعیت داشتهاست.
پیشوا آب و هوای معتدل و نیمهخشک و در دشتها آب و هوای صحرایی مختص خود را دارد، نسبت به گرمسار و ورامین معتدل تر است. ولی شبهای زمستانی سردتری دارد. درجه حرارت پیشوا بین - درجه در زمستان و ۵+ درجه در تابستان در نوسان است.. در بهار و پاییز به علت وجود درختان فراوان و مصونیت از آلودگیهای تهران هوای فرحبخش و دلنشینی دارد.
زمین حاصلخیز و کشاورزی مناسب زمینهٔ مناسبی برای دامپروی بهحساب میآید که بهخوبی در این منطقه مهیاست. در پیشوا ۵واحد دامداریِ پرواری، فرصت پرورش بیش از راس دام را فراهم آوردهاست که از آنها سالانه حدود ۵تن
برابر آمار رسمی وزارت صنایع و معادن، تولید انواع کامیون، کامیونت و کشنده توسط شرکتهای سایپادیزل و ایران خودرودیزل در هفت ماهه سال جاری دستگاه بوده است.. امسال تولید انواع کامیون و کامیونت دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل درصد رشد داشته است. و میزان تولید کشنده نیز با درصد رشد دستگاه بوده است..
برخی صاحبه نظران هشدار داده اند که اگر واردات خودروهای دست دوم را بپذیریم، به این معنی است. که است.انداردها و وضعیت حمل ونقل و جاده ها و کامیون های ما با است.انداردهای روز جهان و اروپا منطبق نیست و برخی شرکت ها و سازمان های فروش و بیمه کالا حاضر نخواهند شد با کامیون های دست دوم و فرسوده ایرانی به ترانزیت کالا بپردازند.
از سال تاکنون به دلیل افزایش تعداد کامیون ها در ناوگان حمل و نقل، کرایه حمل تا درصد کاهش یافته است. و با صف طولانی کامیون ها برای دریافت بار رو به رو بوده ایم. این در حالی است. که اگر بازاریابی تقویت شود، از ناوگان کنونی و سرمایه های موجود می توان است.فاده بیشتری برد.
نشان این شرکت یک اژدها در نظر گرفته شد که روی سر آن تاجی قرار داشت و از دهانش آتش بیرون میآمد. در آن سالها خودروهای متفاوتی تولید شد و همزمان تعدادی قایق، با موتور سیلندر اسب بخار نیز در خط تولید این کمپانی تولید شد. به تدریج تولیدات شرکت گسترش یافت و در کشورهای دانمارک و نروژ نیز خطوط تولید آن، دایر شد.
اما اگر ترانزیت کالا با برنامه ریزی موسسات باربری و صادرات و واردات همراه شود، میتوان با ایجاد هماهنگی بیشتر به گونه ای عمل کرد تا کامیون ها در مسیر رفت کالاهای صادراتی را به بنادر ببرند و در مسیر برگشت نیز کالاهای وارداتی را به داخل انتقال دهند.