اکتشاف و استخراج معدن در ورامین ( مشاوره و اجرا )

Exploration and mining-1
Exploration and mining-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



بهترین فصل سفر به ورامین با توجه به آب و هوای شهر، فصل پاییز و بهار است.. در این فصل‌ها هوای هوا تا حدودی کاهش می‌یابد و خبری از گرمایی خشک ورامین نیست. با توجه به اینکه زمستان‌های ورامین سرد و خشک است.، برای سفر توصیه نمی‌شود. با این‌حال اگر اهل آب‌تنی و شنا هستید، با

یکی از امامزاده‌های بسیار معروف و محبوب در بین شهروندان ورامینی، امامزاده جعفر در بخش پیشوای ورامین است.. این بنا محل دفن امام‌زاده جعفر الخواری فرزند امام موسی‌کاظم(ع) و برادر امام علی ابن موسی‌الرضا(ع) می‌باشد. بقعه‌ امامزاده جعفر در زمان سلطنت شاه طهماسب صفوی ساخته شد و از زیباترین تزئینات معماری اسلامی برخودار است..

تالاب بند علی خان در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان ورامین قرار دارد. این تالاب فصلی، در فصول گرم سال به‌صورت باتلاق درمی‌آید و گاهی خشک می‌شود؛ اما در پاییز و زمستان، مملو از آب می‌شود و پرندگان مهاجر را به سوی خود جذب می‌کند. این تالاب زیستگاه و محل زمستان‌گذرانی پرندگانی همچون اردک‌های سرسبز، خوتکا، غازها، آبچلیک‌های پاسبز و پاسرخ و فیلوش است. و بیش از همه در آن چنگر یافت می‌شود. وجود نی که در محیط آب شیرین رشد می‌کند، نشان از تصفیه خود‌به‌خود آب در این تالاب دارد.


وی ضمن انتقاد از عدم پرداخت تسهیلات بانک‌ها در این حوزه بیان کرد: نبود زیرساخت‌ها، عدم همکاری مناسب دستگاه‌ها به دلیل بروکراسی‌های اداری و قوانین دست و پاگیر در معادن جنوب کرمان از مهم‌ترین مشکلات این حوزه است..

نمونه‌برداری از آب‌های عمقی (آب زیرزمینی) و سطحی در اکتشاف منابع معدنی و ردیابی ذخایر معدنی همواره مطرح بوده است.. در سال‌های اخیر با ورود دستگاه‌ها و تکنیک‌های جدید آنالیز مانند ICP-MS که مقادیر بسیار جزیی عناصر را نیز اندازه‌گیری می‌کند، اکتشافات ژئوشیمیایی آب در حال گسترش است.. از این روش به‌خصوص در مناطق مستعد معدنی که چاه‌های آب کشاورزی حفر شده‌اند در اکتشاف ذخایر معدنی می‌توان است.فاده کرد.

این روش از جدیدترین روش‌های الکتریکی است. که در آن پارامترهای مقاومت (RS)، شارژ ابیلیته (IP) و مقاومت مگنتوتلوریک (MT) در طبقات زمین اندازه‌گیری می‌شود و می‌توان تا عمق کیلومتری را مورد مطالعه و اندازه‌گیری قرار داد و بنابراین جهت اکتشاف معادن عمیق و پنهان در اعماق زمین بسیار کارآیی دارد، مقادیر IP تا عمق متری و مقادیر MT تا عمق کیلومتری در این روش قابل اندازه‌گیری است.، اندازه‌گیری‌ها بر روی یک خط یا شبکه و همزمان در ایستگاه انجام می‌یابد و با تلفیق داده‌های فوق، درجه اطمینان آنومالی‌های حاصله افزایش می‌یابد. این تکنیک از جمله روش‌هایی است. که در چند سال اخیر در سطح جهان در پروژه‌های اکتشافی بسیار مورد توجه قرار گرفته است..



( مشاوره و اجرا ) های دیگر در ورامین