حوله بافی در ورامین ( فروش )

Towel weaving-1
Towel weaving-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی و مذهبی شهرستان ورامین، مسجد جامع آن است.. این مسجد از قدیمی‌ترین مساجد قاره‌ آسیا و نمونه‌ منحصربه‌فردی از معماری اسلامی محسوب می‌شود‌. مسجد جامع ورامین در مرکز این شهر و در دوران ایلخانان به دستور سلطان محمد خدابنده ساخته شد و در دوران پسرش به پایان رسید. این مسجد با چهار ایوان و در شکل مستطیلی با در مساحت در متر بنا شد و در ساخت آن از آجر و کاشی‌های ایرانی اسلامی است.فاده‌ زیادی شده است.‌. همین‌طور گچ‌بری‌های این مسجد یکی از زیباترین نمونه‌های گچ‌بری ایرانی محسوب می‌شوند.

سبک معماری برج علاءالدین بسیار خاص و زیبا است. و بنای اصلی بسیار مشابه گنبد کاووس می‌باشد. برج در حدود متر ارتفاع دارد و از دو قسمت اصلی (بدنه‌ای مدور با بلندای متر) و گنبدی با ارتفاع ۵ متر  که بر روی بدنه قرار می‌گیرد، به‌وجود آمده است..

یکی از امامزاده‌های بسیار معروف و محبوب در بین شهروندان ورامینی، امامزاده جعفر در بخش پیشوای ورامین است.. این بنا محل دفن امام‌زاده جعفر الخواری فرزند امام موسی‌کاظم(ع) و برادر امام علی ابن موسی‌الرضا(ع) می‌باشد. بقعه‌ امامزاده جعفر در زمان سلطنت شاه طهماسب صفوی ساخته شد و از زیباترین تزئینات معماری اسلامی برخودار است..


به صورت سنتی در توبافی یا تونبافی از نخ پنبه، ابریشم، کرکی یا کورگی و کودری است.فاده میشود اما نخ پشمی، نخ مصنوعی، اکریلیک و نخ کاموا نیز در جریان بافت این دست‌بافت‌های زیبا و ارزشمند به کار میرود. پارچه‌های ابریشمی به رنگ‌های مختلف از جمله ارغوانی سیر و بنفش و بسیار ریزبافت، بنام قنابیز و والا که در پارچهبافی سنتی منطقه است.فاده میشوند معروف هستند که از آن برای تهیه لباس زنانه است.فاده می‌کردند. از جمله مناطق بافت این نوع پارچه دهستان چرمه از توابع شهرستان سرایان بوده است..

خُراشاد روستایی است. واقع در کیلومتری جنوب شرقی بیرجند. پارچه بافی سنتی خراشاد یا توبافی به زبان محلی، یکی از مهمترین صنایع دستی است.ان خراسان جنوبی است.. روستای خراشاد به عنوان روستای هدف هنر دستی « توبافی» (حوله بافی) به ثبت جهانی رسید.هشتم آبان‌ماه ارزیابان بین‌المللی متشکل ازغاده هیجاوی از کشور کویت و رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه، احمد صالح یوسف الفارسی از کشور عمان و ویدا توحدی مشاور معاون صنایع دستی کشور به عنوان گروه ارزیاب سازمان یونسکو برای ثبت جهانی حوله خراشاد به این روستا سفر...

حمایت هر چه بیشتر سازمان میراث فرهنگی است.ان برای حضور صنعتگران خراسان جنوبی در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی، فراهم کردن وام، سرمایهگذاری در آموزش و بازاریابی عواملی هستند که برای رشد بافت سنتی پارچه و هنر توبافی باید مورد توجه قرار گیرد.



( فروش ) های دیگر در ورامین