فروش گردو در بهارستان

walnut-1
walnut-2



مالک اولیه میدان بهارستان، محمدحسن خان سردار بود که آن را به علی‌خان حاجب‌الدوله مقدم مراغه‌ای فروخت. مراغه‌ای بهارستان را به میرزا حسین سپهسالار فروخت و وی باغ بزرگی در آن بنا کرد. از‌این‌رو به نام باغ سپهسالار شهرت داشت.

از مهم‌ترین اتفاقات در این میدان می‌توان به ایجاد نخستین مجلس قانون‌گذاری در دوره مشروطه، به توپ بستن مجلس زیر نظر لیاخوف روسی، راه‌پیمایی مخالفان و موافقان دکتر مصدق و... اشاره کرد. برخی از رویداد تاریخی بهارستان شامل موارد زیر می‌شود:

میدان بهارستان از جنوب به محله سرچشمه، از شمال به خیابان بهارستان و محله فخرآباد، از غرب به خیابان جمهوری و باغ سپهسالار و از شرق به خیابان شهدا محدود می‌شود. بهترین راه دسترسی به میدان بهارستان است.فاده از متروی خط دو (فرهنگسرا-صادقیه) است.. (


مهد طلای سبز ایران باید از ظرفیت این موهبت بزرگ الهی با برنامه‌ریزی‌های دقیق، علمی، کارشناسانه و هدفمند بیشترین بهره‌وری را در مسیر رونق بخشی به اقتصاد خود ایجاد کند و این امر جز با همکاری عموم مردم، دستگاه‌های اجرایی مختلف و تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد محقق نمی‌شود.

همان‌طور که گفته شد تمامی اجزای درخت گردو می‌توانند به صورت خام یا فرآوری شده کاربردهای متعددی داشته باشند و برای اهداف مختلفی مورد است.فاده قرار بگیرند. اگرچه پوست گردو در سال‌های گذشته به‌عنوان ضایعات شناخته می‌شد اما دلیل داشتن ترکیبات و مواد مختلفی همچون انواع ویتامین‌ها، آلکالوئیدها، فنل ها، آمینواسیدها، اسیدهای فنل کربوکسیلیک، کومارین، ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و ... امروزه است.فاده‌های متعددی دارد.

وی با بیان اینکه در زمینه تولید روغن گردو یک مجوز برای سرمایه گذار در شهرک صنعتی ویان صادر شده که روغن کنجد، بادام و گردو تولید خواهد کرد، گفت: عملیات اجرایی ساخت این واحد ۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به سیستم بانکی معرفی شده تا با دریافت تسهیلات طی یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.



( فروش ) های دیگر