فروش گردو در بومهن

walnut-1
walnut-2



از دیگر جاذبه‌های شهر بومهن، امامزاده قاسم در روستای گلخندان است.. این امامزاده که احتمالا متعلق به دوره صفویه است. در نقطه‌ای مرتفع و با چشم انداز زیبایی به روستا قرار گرفته است.. سنگ قبرهای اطراف این امامزاده مربوط به دوره قاجار بوده و دارای نقش ها و نشانه هایی مانند تسبیح، قیچی، شانه و نقش‌های دیگری است.. روستای گلخندان در کیلومتری جنوب بومهن قرار گرفته و باغ‌های گیلاس، آلبالو، زردآلو، سیب و گردو فراوانی دارد.

اگر امروزه به سراغ این بنا بیایید، متوجه تخریب شدن آن خواهید شد و دلیل آن به اقدامات شاه اسماعیل صفوی برمی‌گردد. طبق مدارک موجود، شاه صفوی برای سرکوب شخصی به نام امیرحسین کیای چلاوی، به قلعه گلخندان حمله کرد و پس از تسخیر آن و قتل تمام ساکنانش، دستور به تخریب قلعه داد.

یکی از چیزهایی که ما از سفر می‌خواهیم یافتن حس و حالی خوش است.. اغلب به دنبال تجربه‌ای هستیم که تمام خستگی‌هایمان را از تن بیرون کند. حال که متوجه شدیم بومهن کجاست، باید بگوییم این منطقه همان‌جایی است. که بسیاری دنبالش می‌گردند. قبل از همه چیز هوای خنک آن‌جا، برای ما فرصت فراموش کردن گرمای تابستان را فراهم می‌آورد. وجود جاذبه‌های تاریخی در روستاهای بومهن، لذتی چندین برابر را نصیب ما می‌کند و در آخر هم، تجربه طبیعت و دیدار از باغ‌ها و مزرعه‌ها هم نیازی به توضیح ندارد. در ادامه به برخی از این دیدنی‌ها اشاره می‌کنیم.


حجت الله شهبازی با بیان اینکه در ایران گردو سومین محصول خشکباری به لحاظ سطح زیر کشت و تولید است. و بعد از پسته و بادام رتبه سوم را به خود اختصاص داده، گفت: گردو در است.ان همدان دومین محصول باغی بعد از انگور است. اما به لحاظ سطح و تولید چهارمین محصول بعد از انگور، سیب و هلو به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه یک کارخانه بسته بندی گردو با پوست در است.ان همدان وجود دارد اما برای مغز گردو بیشتر به صورت دستی کار می‌شود و کارخانه سورت و بسته بندی مغز گردو در است.ان همدان به صورت قابل توجه وجود ندارد، گفت: اگر بخش خصوصی وارد این مقوله شده و به موضوع توجه کند تسهیلات خوبی به وی واگذار می شود.

زغال یکی از مواد پرمصرف و پرکاربرد است. که در سال‌های گذشته از چوب درختان برای تولید آن است.فاده می‌شد و این باعث از بین رفتن منابع طبیعی می‌گردد. پودر پوست گردو امروزه در تولید زغال‌های فشرده کاربرد بسیار ویژه‌ای دارد و زغال‌های تولید شده با این ماده می‌توانند علاوه بر اشتعال‌پذیری مناسب، آلودگی کمتر و سرخ شدن سریع‌تر، گرمای بی‌نظیری تولید کرده و طول عمر بیشتری داشته باشند.



( فروش ) های دیگر