بومهن از توابع پردیس است. و این منطقه در ارتفاع بین تا متری از سطح دریا قرار دارد و در نتیجه آب و هوای بومهن از تهران بسیار خنکتر است.. به همین دلیل مسافران بومهن هوای بسیار مطبوعی را تجربه خواهند کرد و در فصل تابستان که بسیاری از نقاط ایران گرم و سوزان است.، ساکنان این نقطه از خنکای هوای لذت میبرند. علاوهبر این، باید پاکیزگی هوای بومهن را در قیاس با شهر پرترافیک تهران یادآوری کرد که مزیت بزرگی برای ساکنان این منطقه ییلاقی است..
در سه کیلومتری جنوب بومهن، روستایی به نام طاهرآباد قرار دارد که بومیان به آن تارآباد نیز میگویند. وجود جاذبههای مختلف طبیعی در این روستا، باعث جذب گردشگران به سمت آنجا شده است.. از جمله این جاذبههای میتوان به کوههای سیاه سنگ و دربندک، ارتفاعات مرغ جرون و رودخانه فصلی سیاهرود اشاره کرد. همچنین وجود انواع باغ و مزرعه در روستای طاهرآباد بومهن، برای علاقهمندان به خرید محصولات محلی خبر خوبی خواهد بود. اگر دوست داشته باشید قدری بیشتر به گشت و گذار بپردازید، میتوانید به سمت شمال شرقی این روستای خوش آبوهوا بروید و از آق دره و دشت دیمه نیز دیدن نمایید. طبیعت تنها جاذبهی طاهرآباد نیست و تاریخ نیز بخشی از هویت این روستا را تشکیل داده است.. در طاهر آباد، ویرانهای از قلعه پسر وجود دارد که نشان از قدمت این روستا میدهد.
یکی از چیزهایی که ما از سفر میخواهیم یافتن حس و حالی خوش است.. اغلب به دنبال تجربهای هستیم که تمام خستگیهایمان را از تن بیرون کند. حال که متوجه شدیم بومهن کجاست، باید بگوییم این منطقه همانجایی است. که بسیاری دنبالش میگردند. قبل از همه چیز هوای خنک آنجا، برای ما فرصت فراموش کردن گرمای تابستان را فراهم میآورد. وجود جاذبههای تاریخی در روستاهای بومهن، لذتی چندین برابر را نصیب ما میکند و در آخر هم، تجربه طبیعت و دیدار از باغها و مزرعهها هم نیازی به توضیح ندارد. در ادامه به برخی از این دیدنیها اشاره میکنیم.
یکی از مشکلاتی که در هنگام کار با موتور با آن روبرو هستیم، توقف موتور در حال حرکت است.. توقف موتور در حال حرکت به صورت یکباره، در بسیاری از سیستم ها می تواند باعث ایجاد تنش در سیستم مکانیکی موتور شود. توقف ناگهانی پمپ های آب می تواند باعث ایجاد ضربه قوچی (Water Hammering) در کل سیستم شود. ضربه قوچی با توجه به شدت آن می تواند عمر موتور و سایر سیستم های مکانیکی را به شدت کاهش دهد. برای جلوگیری از این تنش ها سافت است.ارتر ها عمل سافت است.اپ را نیز انجام می دهند. سافت است.اپ با کاهش تدریجی ولتاژ و جریان، عملیات توقف موتور را به صورت تدریجی انجام می دهد تا تنش های ناشی از تغییر ناگهانی به کمترین حد ممکن برسند.
موتور های القایی هنگام راه اندازی الی برابر جریان نامی خود جریان از شبکه می کشند که دلیل جریان راه اندازی بالای موتور ها این است. که طبق قانون القای فاراده برای القای ولتاژ باید تغییرات نسبی میدان وجود داشته باشد. مسلما این جریان راه اندازی در طراحی اتصالات برق صنعتی اعم از حفاظت، سیم کشی و غیره می بایست در نظر گرفته شود.
پس از اینکه موتور توسط سافت است.ارتر راه اندازی شد دیگر نیازی به حضور سافت است.ارتر در مدار الکتریکی راه اندازی موتور نمی باشد بنابراین معمولا پس از راه اندازی، سافت است.ارتر توسط یک کنتاکتور بای پس، از مدار الکتریکی خارج می شود. بعضی از سافت است.ارتر ها درون خودشان یک
کنتاکتور های بای پس می توانند داخلی یا خارجی باشند. کنتاکتور های بای پس داخلی در داخل سوئیچ های قدرت تعبیه شده اند. هر SCR دارای یک سوئیچ بای پس به صورت موازی است. که جریان را در شرایط عادی تامین می کند. در چنین پیکربندی کنتاکتور ها فضای کمی را می گیرد و سافت است.ارتر ها در طراحی جمع و جور هستند. در حالی که کنتاکتور های بای پس خارجی به صورت موازی با سافت است.ارت به صورت خارجی متصل می شوند. چنین سافت است.ارتر هایی حجیم و جاگیر هستند. کنتاکتور های بای پس به معنای قطع یا وصل جریان منبع مدار نیست، بنابراین می تواند یک کنتاکتور با جریان نامی پایین باشد.
درایو فرکانس متغیر یا VFD و سافت است.ارت هر دو دو نوع مختلف راه اندازی موتور هستند. از آن جا که هر دو از اجزای نیمه هادی برای عملکرد است.فاده می کنند، بیشتر اوقات آن ها را با یکدیگر اشتباه می گیرند. از هر دو آن ها می توان برای است.ارت و است.پ ایمن موتور القایی است.فاده کرد. به غیر از این، آن ها بر اساس ویژگی های مختلف متمایز شده اند. برخی از این ویژگی ها نسبت به دیگری برتری دارند.