بومهن بخشی از شهرستان پردیسِ تهران است.. این شهرستان در شرق است.ان تهران واقع شده و دارای دهستانهای مختلفی است.. به دلیل خنک بودن آب و هوای شهرستان بومهن، بسیاری از پایتختنشینان ترجیح میدهند که در هنگام گرما به این شهر سفری داشته باشند. در این مطلب برای علاقهمندان سفر، به معرفی بومهن میپردازیم. با ما همراه باشید.
مجاورت شهر بومهن بر دو شاهراه اصلی جاده هراز و جاده فیروزکوه و همچنین نزدیکی آن به پایتخت و شهرکهای صنعتی، پتانسیل زیادی را برای پیشرفت این شهر فراهم کرده است.. البته این مجاورت باعث ترافیک سنگین و ازدحام تردد مسافرین در روزهای تعطیل این شهر و جاده های آن نیز گردیده است..
جمعیت شهر بومهن بر اساس سرشماری سال ایران تقریبا ۵ هزار نفر است.. شهر بومهن بدلیل مجاورت با مراکز صنعتی و نزدیکی با مراکز آموزشی و دانشگاهها رشد چشمگیری داشته است.. بومهن دارای چندین پارک مانند پارک باغ چنار و پارک بهار و پارک طلاییه است.. بزرگترین مجموعه ورزشی این شهر، مجموعه ورزشی و زمین فوتبال امام رضا (ع) نام دارد. همچنین یکی از مراکز ارتباطات ماهواری ای ایران، در کیلومتری بومهن و در نزدیکی پارک علم و فناوری پردیس قرار گرفته است..
معمولا این مبحث برای مهندسین رشته های مربوط به برق بسیار ساده و قابل هضم است. و برای افرادی که از برق سر رشته ای ندارند کمی پیچیده است.. با این حال ما در توضیحات این مقاله این مورد را برایتان بسیار ساده توضیح داده ایم. این کار با باتری در اتومبیلی که به موتور وصل است. شروع می شود. انرژی الکتریکی از طریق باتری ماشین به است.اتور حرکت میکند. سیم پیچ های داخل است.اتور ( که ساخته شده از سیم رسانا هستتند ) در دو طرف مخالف هسته است.اتور قرار گرفته و به نوعی به عنوان آهن ربا عمل می کنند.
میزان ولت یا ولتاژ اندازه مقدار الکتریسیته است.. در واقع اختلاف پتانسیل الکتریکی بین دو نقطه را گویند. به بیان ساده تر نیرویی که الکترون های آزاد را به حرکت در می آورد ولتاژ الکتریکی نام دارد. اختلاف پتانسیل الکتریکی (R) بر حسب ولت (V) بیان می کنند.
تاریخچه زمانی ساخته شد که توماس داونپورت از ورمونت اولین موتور الکتریکی رسمی با باتری را در سال اختراع کرد. این اولین موتور الکتریکی بود که قدرت کافی برای انجام یک کار را داشت و اختراع او برای تغذیه یک ماشین چاپ در مقیاس کوچک است.فاده شد.
اکنون، در یک ماشین معمولی که برقی در آن وجود ندارد، موتور و دینام وجود دارد. باتری موتور را تغذیه می کند که باعث چرخیدن چرخ دنده ها و چرخ ها می شود. چرخش چرخ ها همان چیزی است. که دینام را در ماشین تغذیه می کند و دینام باتری را دوباره و مجدد شارژ می کند. در یک ماشین الکتریکی، دینام وجود ندارد.
در ۸۸ نیکولا تسلا اصول میدان مغناطیسی دوار را پایه گذاری کرد و راه را برای است.فاده از میدان دوار به عنوان یک نیروی مکانیکی باز کرد. در سال ۸۸ او از این اصول برای طراحی یک موتور القایی دو فاز است.فاده کرد. در ۸۸۵ گالیلئو فراریس (Galileo Ferraris) مستقلاً تحقیقاتی را در این باره آغاز کرد و در ۸۸۸ نتایج تحقیقات خود را در قالب مقاله ای به آکادمی سلطنتی علوم در تورین ایتالیا ارائه داد.