وسعت شهرستان در حدود ۵ کیلومتر مربع است. و دارای بخش، دهستان و روستا است.. این شهرستان در منطقه دشت آبرفتی جنوب غربی تهران واقع شده و ارتفاع آن از سطح دریا در حدود یا ۵ متر است.. شهرستان، قطارشهری در حال احداث دارد.
آستان امامزاده اسماعیل (علیه السلام) در غرب شهرستان اسلامشهر واقع شده است.، و از شمال به روستای بهمن آباد، و از شرق به ایرین شهرک اللهاکبر، و از غرب به شهر نسیم شهر، و از جنوب به خیابان آیت الله کاشانی (اسلامشهر) محدود می شود. چشم انداز روستا بیشتر شبیه شهر است. تا روستا. اشتغال عمده ی ایشان کشاورزی است.. بقعه متشکل از یک گنبدخانه و دو ایوان شمالی و شرقی است.، بدون ارتباط با هم. نمای بیرونی آجری، و نمای اتاق کاهگلی است.. عرض ورودی صحن متر است. و کف صحن از قلوه سنگ و سن و ماسه، و ستون میانی ایوان فلزی؛ با گنبد خانه ای ۸ ضلعی. گنبد قیرگونی است. و در بدنه ی ساقه ی آن چهار روزن دیده می شود که مسدود است.. ضریح چوبی و مشبک و سبز (۵×۸× سانتی متر) و ساخت ۵، بدون هیچ نوشته ای؛ و سنگ قبر آن سیمانی است. (×× سانتی متر). مساحت عرصه ۸ متر مربع می باشد.
ایجاد کارخانههای بزرگ و قدیمی در اطراف محور جاده قدیم ساوه همچون کیان تایر، ایران خودرو دیزل، میهن، قایق سازی و غیره، موجب جذب مهاجران جویای کار و اسکان آنها در این منطقه شهری در پیش و پس از انقلاب ایران بودهاست. نبود برنامهریزی کلان در ارتباط با این میزان از مهاجرت از طرفی موجب افزایش تراکم جمعیتی و ساختمانی شده و از سویی این شهرستان را به لحاظ سیاسی و جمعیتی و اجتماعی در جایگاه ویژهای در نزدیکی کلانشهر تهران قرار دادهاست.
این سکسیونرها به دلیل وجود شرایط جوی و وجود تنشهای مختلف باید به گونهای نصب شوند که در اثر نیروی برف یا باد به راحتی وصل نشوند. ساختمان آنها دارای یک کنتاکت ثابت و یک کنتاکت متحرک بوده و قطع مدار عمود بر سطح افقی و در امتداد مدار است.. مسیر طیشده توسط کنتاکت متحرک حداکثر یک ربع دایره است..
به همین دلیل هر سکسیونر قابل قطع زیر بار باید دارای وسیله ای برای قطع فوری مدار در صورت جرقه زدن باشد. قدرت وصل سکسیونر های قابل قطع زیر بار بسیار زیاد است. و برای شدت جریان هایی بین تا کیلو آمپر به راحتی است.فاده می شوند. اما قدرت قطع آنها کم بوده و چیزی در حدود تا آمپر را تحمل می کنند.
سکسیونر غیر قابل قطع زیر بار، توانایی قطع جریان بار و یا جریان اتصال کوتاه را نداشته و تنها پس از قطع جریان عبوری از آن باز و بسته میشود. به همین دلیل برای باز کردن یا بستن مدار الکتریکی خصوصاً تحت شرایط خطا، به کلید دیگری با قابلیتهای بالاتر یعنی دژنکتور نیاز است. که توانایی باز یا بسته کردن مدار را تحت هر شرایطی دارد. به علت اینکه این کلیدها زیر جریان باز یا بسته نمیشوند و جریان عبوری از آنها تقریباً صفر است.، زمان قطع و وصل در آنها خیلی بیشتر از بریکرها است..
از این سکسیونرها به تعداد کمتری نسبت به سکسیونرهای غیر قابل قطع زیر بار در شبکههای فشار متوسط است.فاده میشود. گفتنی است. که این نوع سکسیونرها برای عملکرد در برابر جریان اتصال کوتاه مدار، همیشه با فیوز فشار قوی به طور سری در مدار قرار میگیرند. در تصویر زیر دو نمونه از این نوع کلید را میبینیم.
اگر به یادگیری روشهای مختلف کنترل موتورهای صنعتی هستید علاقهمند هستید، پیشنهاد میکنیم به فیلم آموزش کنترل موتورهای الکتریکی صنعتی مراجعه کنید. در این فیلم آموزشی که مدت زمان آن ساعت و دقیقه است. و در درس تدوین شده، ابتدا در درس اول مفاهیم عمومی کنترل موتورهای الکتریکی بیان شده است.. همچنین، نمادها و دیاگرامهای شماتیکی مربوط به نقشه مدارهای قدرت و فرمان مدارهای کنترل و راهاندازی موتور در درسهای دوم و سوم ارائه شده است.. در بخشی از آموزش مذکور، در دروس چهارم تا هفتم، انواع رلههای اضافه بار، زماندار و کنتاکتورها برای راهاندازی و نیز محافظت از موتورها به طور کامل و مفصل معرفی شده است.. علاوه بر این، انواع سنسورها، سوئیچها، ترنسمیترها، دیتکتورها و مثالهایی از نحوه سیمکشی و نقشهخوانی مدار کنترل موتورها در درسهای هشتم تا هفدهم به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است..