دسترسی از قرچک به تهران و بالعکس ساده است.. با تبدیل قطار حومهای قرچک به مترو این دسترسی راحت تر هم خواهد شد. در حال حاضر قرچک مترو ندارد اما این شهر دارای ایستگاه های مترو مختلفی در نزدیکی خودش است. که به وسیله اتوبوس های شرکت واحد یا تاکسی های خطی به راحتی میتوان به قرچک رفت وآمد کرد. از جمله این ایستگاه ها می توان به ایستگاه شهر ری و ایستگاه مترو جوانمرد قصاب اشاره کرد.
آب و هوا و ترافیک قرچک تهران، تفاوت چندانی با خود شهر تهران ندارد. البته به دلیل اینکه قرچک، در خارج از بافت پایتخت واقع شده است.، از لحاظ کیفیت آب و هوا کمی بهتر از شهر تهران است.. آب و هوای شهر قرچک، بیابانی و خشک است. و به همین دلیل در فصل های گرم سال، گرمای شدیدتری نسبت به تهران دارد. همچنین، در روزهای سرد سال، سرمای قرچک، خشک و است.خوان سوز است.!
به گفته بسیاری از باستان شناسان و محققانی که در تپه پردیس فعالیت کردهاند، این منطقه یکی از قدیمیترین آثار تاریخی است. که تمدن بشری را در عصری نشان میدهد که انسان با درک صحیح از زندگی گروهی، به ساخت ابزارهای زندگی متمدن روی آوردهاست.
از این سکسیونرها به تعداد کمتری نسبت به سکسیونرهای غیر قابل قطع زیر بار در شبکههای فشار متوسط است.فاده میشود. گفتنی است. که این نوع سکسیونرها برای عملکرد در برابر جریان اتصال کوتاه مدار، همیشه با فیوز فشار قوی به طور سری در مدار قرار میگیرند. در تصویر زیر دو نمونه از این نوع کلید را میبینیم.
به همین دلیل هر سکسیونر قابل قطع زیر بار باید دارای وسیله ای برای قطع فوری مدار در صورت جرقه زدن باشد. قدرت وصل سکسیونر های قابل قطع زیر بار بسیار زیاد است. و برای شدت جریان هایی بین تا کیلو آمپر به راحتی است.فاده می شوند. اما قدرت قطع آنها کم بوده و چیزی در حدود تا آمپر را تحمل می کنند.
«سکسیونر» (به فرانسوی Sectionneur) یا «جدا کننده» (به انگلیسی Disconnector) نوعی کلید قدرت است.. این نوع کلیدها محفظه خاموشکننده جرقه ندارند و تیغههای آنها کاملاً قابل مشاهده است.. سکسیونر در انواع غیر قابل قطع زیر بار (عمدتاً سکسیونرهای فشار قوی) و قابل قطع زیر بار (عمدتاً سکسیونرهای فشار متوسط) در صنعت برق کاربرد گسترده دارد.
سکسیونر غیر قابل قطع زیر بار، توانایی قطع جریان بار و یا جریان اتصال کوتاه را نداشته و تنها پس از قطع جریان عبوری از آن باز و بسته میشود. به همین دلیل برای باز کردن یا بستن مدار الکتریکی خصوصاً تحت شرایط خطا، به کلید دیگری با قابلیتهای بالاتر یعنی دژنکتور نیاز است. که توانایی باز یا بسته کردن مدار را تحت هر شرایطی دارد. به علت اینکه این کلیدها زیر جریان باز یا بسته نمیشوند و جریان عبوری از آنها تقریباً صفر است.، زمان قطع و وصل در آنها خیلی بیشتر از بریکرها است..
این سکسیونرها به دلیل وجود شرایط جوی و وجود تنشهای مختلف باید به گونهای نصب شوند که در اثر نیروی برف یا باد به راحتی وصل نشوند. ساختمان آنها دارای یک کنتاکت ثابت و یک کنتاکت متحرک بوده و قطع مدار عمود بر سطح افقی و در امتداد مدار است.. مسیر طیشده توسط کنتاکت متحرک حداکثر یک ربع دایره است..