ما در کشورمان ایران به دلیل تحریم های گسترده از وارد کردن و است.فاده از برخی قطعات مهم صنعتی محرومیم. گروهی از این قطعات مربوط به صنایع حساس هستند و اگر با مشکل مواجه شوند کارکرد دستگاه و در نهایت خط تولید از کار می افتد. از این رو کارگاه های داخلی با به کارگیری علم و مهارت در کنار هم اقدام به طراحی و تولید قطعات صنعتی با کیفیت کرده اند.
متاسفانه فهم اشتباه مسئولین امر از پلتفرم، بزرگترین معضلی است. که در شرایط کنونی، صنعت خودروی کشور از آن رنج می برد. پلتفرم در اصل مجموعه ای از اشتراکات خودرو شامل قطعات فیزیکی، زیرساخت تولید، خطوط و امکانات تولید، نیروی انسانی و تمام مواردی است. که بین خانواده ای از محصولات، قابلیت اشتراک گذاری دارد.
در زمینه صنعت به دلیل اهمیت بالای دستگاه ها، چه از نظر کاری و چه قیمتی، بسیار مهم است. که قطعات روان و هماهنگ کار کنند. شاید تصور شود که منظور از قطعات صنعتی، صرفا قطعه های بزرگ و فلزی است. که در دستگاه های غول پیکر است.فاده می شود. باید گفت قطعات بسیار کوچکی هم وجود دارند که برای مثال برای دستگاه های برش مورد است.فاده قرار می گیرند و ظریف هستند. گذشته از جنس فلزی و فولادی برخی از قطعات، از جنس پلاستیک هم می باشند که کاربردهای خاصی در برخی دستگاه ها دارند، برای مثال بخشی از اسباب بازی ها و یا برای
یکی از مهم ترین مشکلات این حوزه، کافی نبودن شرکت های تامین کننده رده یک در تولید قطعات است.. این مجموعه ها که با مجموعه ای از تامین کنندگان خرد در ارتباط هستند باعث می شوند خودروساز درگیر ارتباط با تامین کنندگان خرد نشود و در تامین قطعات مدیریت بهتری داشته باشد. در مقابل ساختارهای رده یکی قطعه سازان، روش تامین سبدی قطعات در قطعه سازان بزرگ ایران شکل گرفته است.. این موضوع منجر به وابستگی خودروساز درحوزه های مختلف قطعات خودرو و بروز مشکلات جدی در مدیریت زنجیره تامین شده است..
امروز قطعه سازی در بخش های مختلف کابرد دارد و تقریبا با مکانیزه شدن خط های تولید ، قطعه سازی از ضروریات هر بخش صنعتی می باشد. واحد های تخصصی قطعه سازی با کم کردن هزینه های راه اندازی مسیر را برای صنعتگران هموار و بخش تولید را در مدار نگه می دارند.