مفتول سازی در رودهن ( مشاوره و اجرا )

Wire making-1
Wire making-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



البته جالب است. بدانید، روستاهایی نظیر جورد، مهرآباد، وسکاره، گلاهک، چناران، آردینه، نوده و یلقان دره و عباس‌آباد دارای دهیاری و شورا هستند و مابقی روستاها به دلیل ثابت نبودن جمعیت در فصول مختلف سال، فاقد شورا و دهیاری هستند.

همچنین وجود روستاهای سرسبز، اماکن تاریخی و تفریحی و جذابیت‌های منحصر به فرد طبیعی در رودهن کمک زیادی به اقتصاد این شهر کرده، چرا که سالانه شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی، به رودهن سفر می‌کنند در ضمن زمینه مناسبی برای رشد و توسعه روزافزون شهرهای رودهن و آبعلی و روستاهای اطراف این شهرها فراهم خواهد شد.

قدمت رودهن به سال پیش برمی‌گردد. زمانی‌که آذری زبانان اهل ارومیه، تصمیم گرفتند به این دره‌ سرسبز و خوش آب و هوا مهاجرت کنند. بنابراین گویش اصلی مردم رودهن آذری است. ولی در برخی از روستاها و شهر آبعلی مردم به زبان مازندرانی هم صحبت می‌کنند.


به سیم مفتولی در بازار سیم خشک یا سیم نصب نیز می‌گویند. سیم مفتولی از محصولات پرکاربرد و ثابت صنایع ساخت‌وساز به حساب می‌آید. سیم مفتولی دارای ویژگی‌هایی مثل انعطاف‌پذیری و مقاومت بالا است.. مفتول خام برای است.فاده در صنایع باید آماده شود، یعنی در ابتدای کار مفتول خام سخت و شکننده است.. آن را با نوردکاری سرد به رشته‌های مفتول تبدیل کرده و در کوره‌های مخصوص آنیل یا بازپخت حرارت می‌دهند در وقتی به مرحله سرخ شدن رسید آن را به هوای آزاد انتقال می‌دهند تا خنک شود. برای دیدن

یکی از مهم ترین انواع محصولات مفتولی، سیم مفتول می باشد. سیم مفتول را با نام های سیم نصب ثابت و سیم خشک نیز می شناسند. سیم مفتول، سیمی تک رشته ای می باشد که فلز هادی آن معمولا از جنس مس می باشد. از لحاظ خواص فیزیکی و مکانیکی، سیم مفتول بسیار نرم و منعطف است.، اما با این وجود بسیار مقاوم می باشد. مقاومت این محصول در حدی است. که حتی باعث می شود از آن به عنوان یک انتخاب ویژه در صنعت است.فاده شود.

سطح مفتول در حال تولید در کارخانجات نورد به دلیل اینکه حرارت بسیار بالایی دارد قابلیت اکسید شدن و ترکیب با اکسیژن هوا را دارد. اکسید آهن یک لایه سخت و در عین حال شکننده می باشد. از این رو اولین مرحله در عملیات کشش مفتول، زدودن این اکسیدها و زنگ ها از روی مفتول می باشد که به عمیلات زنگ زدایی موسوم است.. یکی از دلایلی که حتما عملیات زنگ زدایی می بایست انجام گردد، آسیب رسانی لایه اکسیدی به قالب های کشش مفتول است..



( مشاوره و اجرا ) های دیگر در رودهن