مفتول سازی در لواسان ( مشاوره و اجرا )

Wire making-1
Wire making-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



رفتن به درون غار در دل کوه‌ کمی شبیه به فیلم‌های ژانر وحشت هیجان شما را بر‌می‌انگیزد. فعالیت این موزه توسط است.اد ناصر هوشمند وزیری آغاز شد. آثاری که در موزه وجود دارند با هزینه شخصی است.اد وزیری و تحت نظر ایشان ساخته شده‌اند.

این درخت در محوطه عمارت و باغ نظام السلطان قرار دارد. باغ نظام‌السطان در مرکز شهر لواسان کوچک است. و علت شهرت این چنار، عمر طولانی آن است.. گفته می‌شود، این چنار در حدود ۵ سال عمر دارد. در زیر این درخت، چشمه‌ای جاریست و  در گذشته چنار نظام‌السلطان، پنج تنه قطور و بزرگ و گسترده داشته اما با گذشت سالیان طولانی، تنها دو تنه از آن باقی مانده است..

نژاد مردم بومی شهر لواسان و دیگر مناطق آن، آریایی و از شاخه ماد‌ها‌ است. که البته با گذشت زمان و مهاجرت اقوام ایرانی  در این منطقه، نژادهای دیگری هم در لواسان ساکن شدند. در گذشته مردم لواسان به زبان تاتی صحبت می‌کردند، اما به مرور زمان و تبدیل شدن لواسان به شهر، اکثر ساکنینش به جز اقوام قدیمی آن، به زبان فارسی معمولی صحبت می‌‌کنند.


چنانچه سرد شدن بیشتر از این میزان باشد محصول نهایی به ویژه اگر از فولادهای پر کربن باشد شکننده خواهد شد و سرعت سرد شدن خیلی کم هم باعث ایجاد پوسته بسیار ضخیمی از اکسید آهن بر روی محصول نهایی خواهد شد که برطرف کردن آن بسیار مشکل و از نظر اقتصادی هم این محصول مقرون به صرفه نمی باشد. در پروسه خنک شدن شمش در حال تبدیل به

در صورتی که در فرآیند تولید مفتول پارگی هایی مشاهده گردد، دلیل آن را می توان در ناخالصی های موجود در شمش دانست. این عیب می بایست در هنگام تصفیه فولاد بر طرف شود و بعد از انجماد نمی توان برای آن راهی پیدا نمود. فولاد کثیف به فولادی گفته می شود که ناخالصی های زیادی در هنگام مذاب ریزی داشته باشد. شمش به دست آمده از این مذاب نیز دارای ترک هایی که به صورت چشمی قابل مشاهده هستند می باشد.

به سیم مفتولی در بازار سیم خشک یا سیم نصب نیز می‌گویند. سیم مفتولی از محصولات پرکاربرد و ثابت صنایع ساخت‌وساز به حساب می‌آید. سیم مفتولی دارای ویژگی‌هایی مثل انعطاف‌پذیری و مقاومت بالا است.. مفتول خام برای است.فاده در صنایع باید آماده شود، یعنی در ابتدای کار مفتول خام سخت و شکننده است.. آن را با نوردکاری سرد به رشته‌های مفتول تبدیل کرده و در کوره‌های مخصوص آنیل یا بازپخت حرارت می‌دهند در وقتی به مرحله سرخ شدن رسید آن را به هوای آزاد انتقال می‌دهند تا خنک شود. برای دیدن



( مشاوره و اجرا ) های دیگر در لواسان