اولین اقدام برای محوطهسازی میدان بهارستان در سالهای بعد از مشروطه با ریاست منطقالملک، رییس بلدیه تهران، انجام شد. به دستور وی اطراف میدان درختکاری و فضای سبز ایجاد شد. در سال ۵ میدان بهارستان توسط سازمان زیباسازی تغییر شکل داد و تمامی ساختمانهای پیرامون آن پیرایش و از زواید شهری پالایش شد. توپی بهصورت نمادین در ضلع جنوب غربی میدان نصب شد و کتیبهای با کلمه در شمال غرب میدان نصب شد که به تاریخچه آن اشاره دارد.
مالک اولیه میدان بهارستان، محمدحسن خان سردار بود که آن را به علیخان حاجبالدوله مقدم مراغهای فروخت. مراغهای بهارستان را به میرزا حسین سپهسالار فروخت و وی باغ بزرگی در آن بنا کرد. ازاینرو به نام باغ سپهسالار شهرت داشت.
میدان بهارستان از جنوب به محله سرچشمه، از شمال به خیابان بهارستان و محله فخرآباد، از غرب به خیابان جمهوری و باغ سپهسالار و از شرق به خیابان شهدا محدود میشود. بهترین راه دسترسی به میدان بهارستان است.فاده از متروی خط دو (فرهنگسرا-صادقیه) است.. (
خنک شدن محصول پس از فرآیند، اجازه کنترل دقیق شکل نهایی را نمیدهد. به همین دلیل فولادهای نورد گرم، برای انجام کارهایی که به مقاطع با ابعاد بسیار دقیق نیاز دارند مناسب نیستند. معمولترین کاربرد دستگاه نورد گرم، تولید مقاطع فولادی است.. در ویدئو
در هر دستگاه نورد، غلتکها در محفظهای به نام قفسه قرار میگیرند. نیروهای وارده به گوهها و غلتکها به محفظه وارد میشود. تجهیزات فلزی قفسه، امکان اعمال نیرو به شمش را ایجاد میکنند. قفسه همچنین وظیفه تنظیم فاصله غلتکها و کالیبرها را دارد.
مزیت ساخت رزوه با روش نورد، است.حکام بالای رزوهها (به دلیل طبیعت کار در حالت سرد) و همچنین عدم تولید هیچگونه ضایعات فلزی میباشد. صافی سطح ایجاد شده بسیار بالا بوده و تنشهای فشاری پسماند القا شده بر روی سطح باعث افزایش عمر خستگی پیچ میشود. ساخت رزوه به روش نورد برترین روش تولید رزوه میباشد، چرا که ماشینکاری رزوه باعث برش ماده از درون جریان دانهها میشود و این در حالی است. که نورد رزوهها باعث بهبود جریان دانهها به صورتی میشود که عمر قطعه افزایش یابد.
کنترل و تنظیم دما در این روش بسیار مهم است.. دمای فلز باید بهطور یکنواخت و در تمام نقاط قطعه، از دمای تبلور مجدد فلز حدود ۵ تا درجه سانتیگراد بیشتر باشد. غلتکهای دو جهته نورد گرم، قطری در محدوده تا سانتیمتر دارند.
در فرآیند نورد ساده، فلز از بین دو غلتک عبور میکند که در جهت مخالف میچرخند، فاصله بین غلتکها تا حدودی کمتر از ضخامت فلز ورودی است.. از آنجا که غلتکها سرعت سطحی بیشتری از سرعت فلز ورودی دارند، اصطکاک در امتداد خط تماس باعث حرکت فلز به جلو میشود. سپس فلز برای جبران کاهش ضخامت یا سطح مقطع، فشرده شده و طول آن افزایش مییابد. مقدار تغییر شکل قابل دستیابی در یک عبور واحد بین یک جفت غلتک مشخص، به شرایط اصطکاک در طول خط اتصال بستگی دارد. در صورتی که بار زیادی در یک پاس اعمال شود، غلتکها نمیتوانند مواد را پیش ببرند و به راحتی از سطح آن عبور میکنند. اگر بار خیلی کمی اعمال شود، عملیات موفقیتآمیز خواهد بود، اما افزایش دفعات مورد نیاز تولید یک قطعه معین، هزینه تولید را افزایش خواهد داد.