اسید سیتریک در فیروزکوه ( فروش, تولید و ساخت )

Citric acid-1
Citric acid-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



در مسیر جاده فیروزکوه به سمنان و در سمت چپ آن، تپه‌ای به ارتفاع ۸ متر از سطح دریا خودنمایی می‌کند که یکی از قدیمی‌ترین قلعه‌های تهران بر فراز آن قرار گرفته است.. بررسی‌ها نشان می‌دهد که قدمت این قلعه به حدود سال پیش برمی‌گردد و تا دوران تیموریان نیز مورد است.فاده بوده.

دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب و آب و هوای مساعد، و همچنین وجود رودخانه‌ها و منابع آب شیرین در این شهرستان، باغداری رواج زیادی دارد. از محصولات کشاورزی فیروزکوه می‌توان به گندم، جو، بنشن، تره بار، زرد آلو، سیب، گیلاس، گلابی، گردو، انگور و آلبالو اشاره کرد.

وجه تسمیه غار بورنیک برحسب اظهار نظر اهالی روستا، گروهی نام غار "پورنیک" و دسته‌های دیگر به آن "بورنیک " می‌گویند. پور به گفته اهالی و لهجه محلی به معنای گودال است. و نیک پسوند آن است. که بر روی هم به معنای گودال نیک یا چاله نیک می‌باشد و شاید پشینیان به عنوان دخمه یا گودالی که عمیق و ژرف است. با ترکیب واژه نیک که در اینجا به معنای خوب و بزرگ را می‌دهد بر آن اطلاق کرده باشندو گروه دیگر آن را بورنیک می‌گویند که از دو کلمه بور و نیک تشکیل یافته‌است و بور در لهجه محلی تغییر یافته کلمه "بار" است. که این کلمه نیز ضمن ترکیب با واژه نیک به معنای محل امن و جایگاه نیک، مصطلح گردیده‌است. البته "بار" در اصل و اساس به معنای ساحل و جای امن هم به کار می‌رود و نام رودبار می‌تواند معنی ساحل یا کنار رود داشته باشد. در هر صورت بورنیک یا بارنیک به معنی محل امن خوب می‌باشد؛ و این نام با توجه به محل قرارگیری غار به خوبی انتخاب شده‌است و از گذشته‌های بسیار دور و شاید از عصر غارنشینی و دوران شکار در ایران، اینجا محل امنی برای زندگی کردن و پناه گرفتن، مورد توجه اقوام پیش از تاریخ در این ناحیه بوده‌است به ویژه که دهانه اصلی و عمیق غار در نقطه‌ای در فرا سوی رودخانه قرار دارد.


امروزه و با پیشرفت علم و تکنولوژی روش های مدرنی به وجود آمده است. که طرز تهیه اسید سیتریک را ساده تر می سازد. یکی از این روش ها است.فاده از قارچی به نام نایجر است. که در کنار کاه قرار داده شده و در شرایط دمایی و محیطی خاص تولید اسید سیتریک به واسطه آن صورت می گیرد. امروزه طرز تهیه اسید سیتریک به این شیوه مرسوم نیست و تنها درصد از کل این ماده به روش تخمیر قارچ نایجر ایجاد می شود. طرز تهیه اسید سیتریک به واسطه شیوه تخمیر مایع مرسوم تر بوده و امروزه در بسیاری از نواحی پیشرفته دنیا از آن بهره گرفته می شود. در این روش قارچ نایجر در محیطی مایع تلقیح می شود و پس از گذشت ساعت می توان نسبت به برداشت اسید سیتریک اقدام نمود. شیوه های متعدد دیگری نیز برای تولید اسید سیتریک وجود دارد که به علت کیفیت پایین و زمان بر بودن امروزه در سطح کلان مورد بهره برداری قرار نمی گیرد.

شاید این پرسش برایتان پیش آمده باشد که اسید سیتریک خوراکی چیست ؟ نام اسید سیتریک به ماده غذایی شباهتی ندارد و از این رو شاید برای برخی افراد جای نگرانی و پرسش ایجاد شده باشد که چرا در برخی مواد غذایی از این ماده است.فاده شده است.. در پاسخ به این سوال که اسید سیتریک خوراکی چیست باید گفت که این ماده نوعی اسید ضعیف است. که به طور طبیعی در مرکبات و برخی مواد غذایی طبیعی به کار رفته و طعم ترش میوه هایی چون پرتقال و نارنج و لیمو از همین ماده است.. در ادامه به شما توضیح خواهیم داد که خواص اسید سیتریک خوراکی چیست. اسید سیتریک هیچ چربی و قندی ندارد و البته داری ارزش غذایی دیگری هم نیست. اسید سیتریک می تواند به سلامت کلی بدن کمک کرده و هم چنین در چربی سوزی و رسیدن به تناسب اندام یاری تان خواهد کرد.

نوع دیگر این ماده اسید سیتریک آبدار است.. این نوع خاص از تبلور آب سرد ایجاد می شود و از لحاظ ظاهری به شکل پودری نبوده و حالت کریستالی به خود می گیرد. اسید سیتریک آبدار با نام دیگر مونوهیدرات، از نظر کاربردی نیز متفاوت بوده و به منظور طعم دهنده در آبمیوه هایی که به مزه ترش نیاز دارند، مورد است.فاده قرار می گیرد. اسید سیتریک آبدار و خشک هر دو می توانند مدت زمان نگهداری و قابل مصرف بودن مواد غذایی را افزایش دهند، با این تفاوت که نوع آبدار آن برای افزایش عمر و بخشیدن طعم ترش به مواد غذایی در شکل مایع است.فاده می شود. تصویر زیر نشانگر اسید سیتریک آبدار است. که به شکل بلورهای بسیار کوچک می باشد.



( فروش, تولید و ساخت ) های دیگر در فیروزکوه