از خاطرهانگیزترین تفریحات برفی و بخش جدانشدنی فصل زمستان، ساختن آدمبرفی است.. در مجموعه دیزین سالانه جشنوارهای با عنوان جشنواره آدمبرفی برگزار میشود و به سازنده بهترین آدمبرفی هدیهای تعلق میگیرد.
پیست دیزین فقط مختص زمستان نیست و در تابستان نیز میتوانید به پیست چمن آن سر بزنید. برای کسانی که میخواهند از هوای زمانی و دمای منفی درجه سانتیگراد لذت ببرند، سرزدن به پیست دیزین در فصل پاییز و زمستان، بهترین انتخاب است..
پیست اسکی دیزین بهمرور مجهز و به یک پیست اسکی بینالمللی تبدیل شد؛ تا جایی که آن را با پیستهای اسکی حرفهای سراسر جهان مقایسه میکنند. امروزه چهار تله کابین، دو تلهسیژ، تله اسکی بشقابی و یک تله اسکی چکشی در دیزین وجود دارد. پیست اسکی با ظرفیتهای بالفعل خود، در بسیاری از موارد رتبه نخستین را به خود اختصاص داده است..
دیگ بخارهای تولیدی این شرکت در دو نوع فایرتیوب و واترتیوب موجود است. که از قابلیت تولید بخار و آبگرم برخوردار است.، قصد ما از ارائه این مقاله نقل دیگ بخار در ظرفیتهای مختلف میباشد که در ذیل رایج ترین نوع آنها را مورد بررسی قرار داده ایم.
به بیانی دیگر باید گفت دیگ بخار یک نوع تمیز کننده است. که در کارخانجات بعنوان یک محصول چربی زدا به بهره برداری میرسد، به همین دلیل میتوان از آن در مکانهای عمومی نظیر مترو، قطار، اتوبوس و هواپیماها نیز است.فاده کرد؛ همچنین میتوان از دیگ بخار بعنوان وسیلهاند ضدعفونی کننده در بیمارستانها و درمانگاهها به بهره برداری رساند.
یکی از رایج ترین دیگ هایی که امروزه مورد است.فاده قرار می گیرد، دیگ سه پاس عقب تر می باشد.با توجه به اینکه در این نوع دیگ، محصولات احتراق سه مسیر گذر را طی می کنند میزان انتقال حرارت بالا بوده و بازدهی این نوع از دیگها بالا می باشد.
رابطه ی حاکم بر مخازن جدار نازک بصورت σ=pr/t می باشد. که در این رابطه p فشار دیگ، r شعاع است.وانه و t ضخامت ورق دیگ می باشد. در صورتی که ضخامت ورق افزایش داده شود فشار قابل تحمل دیگ افزایش می یابد ولی هزینه و شکل دهی ورق ضخیمتر دشوار میباشد.
از ایرادات این نوع دیگ می توان به ایجاد رسوب در قسمت پایین دستگاه و پس از مدتی خراب شدن یا حتی انفجار را در بر داشت. در قسمت بالای آن سطح داغ آتش قرار داشت که جهت جلوگیری ارتباط پیدا کردن فلز و آب میشد که به همین دلیل حرارت به شدت افزایش پیدا میکرد و باعث سوختن و تغییر شکل پیدا کردن و در نهایت خرابی میشد؛ پس از آن دیگ بخار های درون سوز طراحی شدند که در مقایسه با برون سوز فشار بالاتری را متحمل می شدند.