گردو در فیروزکوه ( فروش )

walnut-1
walnut-2



طبیعت زنده و با نشاط فیروزکوه و تمام روستاهای اطراف آن، باعث شده که محیط بسیار مناسبی برای زندگی گونه‌های جانوری متنوع به وجود بیاید. حیات‌وحش این منطقه ارزش زیستی بسیاری دارد و به همین دلیل باید تحت حفاظت جدی باشد تا از آسیب‌های دنیای مدرن در امان بماند.

آب و هوای آن در زمستان، بسیار سرد و یخبندان می‌شود؛ بنابراین اگر تجربه جدی در زمینه طبیعت‌گردی در زمستان ندارید، بهتر است. فصل‌های تابستان و بهار به این روستا بروید. در این روستا می‌توانید در دشت‌های وسیع آن کمپ بزنید و یا به یکی از اتاق‌های اقامتی در یکی از باغ‌های مردم محلی بروید.

برای رسیدن به این غار، یک پیاده‌روی یک ساعت و نیمه در پیش دارید. حدود ساعت باید در روستای هرانده و از میان باغ‌ها و زمین‌های سرسبز عبور کنید تا به دامنه کوهی برسید که غار بورنیک بالای آن قرار دارد. برای رسیدن به غار، نیم ساعت دیگر در کنار رودخانه طی می‌کنید تا به مقصد برسید.


منظور از عملکرد مطلوب در این زمینه، مقاومت این ماده در برابر تخمیر است.. به دلیل همین مقاومت به عنوان ماده‌ای قابل بازیافت محسوب شده و قابلیت است.فاده متعدد دارد. مواد کامپوزیتی سال‌هاست که از پوست گردوی میانی در ترکیبات خود است.فاده می‌کنند.

حجت الله شهبازی با بیان اینکه در ایران گردو سومین محصول خشکباری به لحاظ سطح زیر کشت و تولید است. و بعد از پسته و بادام رتبه سوم را به خود اختصاص داده، گفت: گردو در است.ان همدان دومین محصول باغی بعد از انگور است. اما به لحاظ سطح و تولید چهارمین محصول بعد از انگور، سیب و هلو به شمار می‌رود.

در این میان است.ان همدان از قطب های گردو کاری کشور محسوب می‌شود و گردوهای تولیدی آن از نظر میزان چربی، درصد بالای مغز نسبت به‌کل میوه و سفیدی و درشتی مغز از بهترین گردوهای جهان هستند به طوری که همین خاصیت‌ها و ویژگی‌های برجسته سبب شده توجه مسئولان امر طی سال‌های اخیر بیشتر متوجه تویسرکان شود تا از این ظرفیت خدادادی در راستای توسعه اقتصادی و ارز آوری بهره لازم برده شود



( فروش ) های دیگر در فیروزکوه