تله کابینهای شاله، قله، دره و چمن شما را به بالای قله میبرند. تلهکابین دره نسبت به تلهکابینهای دیگر، مسیر بیشتری را رفته و به ارتفاع متری میرسد. تله کابین چمن هم از رستوران شورع شده و تا ارتفاع متری بالا میرود. اگر جرات بیشتری دارید میتوانید از تلهسیژ برای رفتن به بالای قله است.فاده کنید. تلهسیژهای قله و چمن در منطقه دیزین قرار دارند. تلهسیژ نوعی بالابر است. که کابین نداشته و برای بالارفتن باید روی نیمکت نشست.
رستوران اسنک بار، کلبهای کوچک و صمیمی است. که درست روبهروی رستوران شله قرار دارد. این رستوران، با فضای دلنشینی که دارد، برای جمعهای دوستانه و یک فنجان چایی دور هم بسیار مناسب است.. در میان روز اگر از سرما و اسکی خسته شدید، با سرزدن به این رستوران و امتحان کردن یکی از نوشیدنیهای داغش میتوانید دوباره انرژی خود را تجدید کنید و ادامه روز را باانرژی بیشتری سپری کنید.
مسیر شمیرانات به تهران نزدیکتر است.. رسیدن به پیست اسکی دیزین از این مسیر حدود یک ساعت و دقیقه طول میکشد و کیلومتر است.. ابتدا باید از بزرگراه شهید باقری وارد وارد اتوبان شهید بابایی شوید. در ادامه با توجه به تابلوهای راهنما از خروجی اتوبان شهید بابایی وارد جاده لشکرک شوید و ادامه مسیر را تا پیست اسکی دیزین بپیمایید.
صنعت خودرو یکی از صنایع مادر کشور است.. این صنعت برای حرکت و چرخه تولید نیازمند یک صنعت تولید قطعات خودرو به عنوان پشتیبان می باشد. بنابراین، صنعت قطعه سازی از اهمیت بسیاری برخوردار است.. چالش هایی که در صنعت قطعه سازی برای دو خودروساز بزرگ کشور وجود دارد، موجب شده تا صنعت خودروسازی با مشکلاتی مواجه شود. همچنین چالش های موجود در بخش قطعه سازی، سبب شده تا صنعت خودرو نتواند به عنوان یک مزیت رقابتی در صنعت ایران قلمداد شود. برای برطرف کردن برخی از این چالش ها، رسیدن به خودکفایی تولید قطعات نیاز است..
هر دستگاه از اجزای مختلفی تشکیل شده است. و برای اینکه بتواند به خوبی کار کند، باید اجزا و قطعات به خوبی و به درستی در کنار هم قرار بگیرند. وجود یک قطعه معیوب روند کار دستگاه را مختل می کند و در صورتی که رسیدگی نشود ممکن است. کل دستگاه با خطر خرابی و از کار افتادگی روبرو شود.
هر دستگاه از اجزای مختلفی تشکیل شده است. و برای اینکه بتواند به خوبی کار کند، باید اجزا و قطعات به خوبی و به درستی در کنار هم قرار بگیرند. وجود یک قطعه معیوب روند کار دستگاه را مختل می کند و در صورتی که رسیدگی نشود ممکن است. کل دستگاه با خطر خرابی و از کار افتادگی روبرو شود.
مطابق نظر فعالان صنعتی کشور، عرضه ارز به نرخ رسمی به واحد های تولید قطعات و پرداخت تسهیلات مناسب نوسازی خطوط تولید از جمله حمایت های دولتی است. كه باید در جهت توسعه صادرات قطعات انجام گیرد و از طرفی برای موفقیت در مسیر توسعه صادرات تولیدكنندگان نیز باید تلاش كنند تا از نظر كیفیت در سطح است.اندارد های بین المللی باشند.
در بخش اول این پژوهش، تلاش شده است. که پس از آشنایی با فضای صنعت قطعه سازی و صنعت خودرو چالش های اصلی جهت ورود به این صنعت ارائه شود تا دید جامعی از وضعیت صنعت خودروسازی کشور و امکان های ورود به این عرصه ایجاد شود. در بخش دوم گزینه هایی به عنوان پیشنهاد برای ورود به صنعت قطعه سازی خودرو مطرح شده است..